fredag 25. november 2011

Et sommerlig tilbakeblikk I

Når høstmørket har senket seg og klokka dessverre er stilt tilbake til vintertid, og en i lengre tid ikke har vært i form til å ta noen bilder, kan det gjøre godt å ha noen varme og fine sommerdager å se tilbake på.

Jeg ligger på sterkt etterskudd med bloggingen noe som jeg beklager.

Ett av sommerminnene er fra en tur ut til Flatanger tidlig  i august sammen med Gordana og Mirko som er kjæresten til min gode venninne Gordana.

Mirko var her på ferie noen måneder i sommer og det var en stor glede både for meg og andre å bli kjent med en så sympatisk  og hyggelig mann som Mirko.

(På forrige blogg har jeg bilder fra oppholdet hos foreldrene og broren hans som jeg bodde hos noen dager i Beograd).

 

I Flatanger leide vi oss inn på en campingplass med hytte inneholdende 2 soverom, stue og en god kjøkkenplass.  Og vel fremmme tok vi like godt turen opp til nærmeste fjelltopp.

001

Lussi og Mirko på vei til opp mot toppen.

Og Lussi har endelig funnet en som nesten er like rask til beins som henne og som er intet mindre enn en habil maratonløper, mens andre tok det mer med ro……

011   014016

“Sumpdyret” Lussi  (typisk beardis ifølge “boka”) benytter enhver anledning til en dukkert, og jo mer grisete vannet er, desto bedre skal det visstnok være …….!

009

Mirko, Lussi og jeg oppe på en av fjelltoppene i nærheten.

 025003

Gordana og Mirko med Atlanterhavet i bakgrunnen.

Og utsikten var bare helt formidabel etter vårt skjønn.

 030  031 037

Det samme syntes så absolutt Lussi !

    043

Og kjæresteparet Gordana + Mirko fant et mykt og godt  moseteppe for litt avslapping  på vei ned fra toppen av berget   ;))

5 kommentarer:

Kirsti sa...

Hurra så fint med sommerbilder og at du er i bloggeform igjen! Håper du blir i fotoform snart også.

Ønsker Pisi, Lussi og deg fin adventstid.

Det lille røde huset sa...

Takk for kommentaren Kirsti!
Jeg har vært syk og uten PC i flere uker. Men nå har jeg fått innlagt bredbånd, fått hjelp til å slette det meste fra den trege pc`en min og installert Windows7 hvilket innebærer at bloggeprogrammet mitt fortoner seg helt annerledes enn det jeg er vant til! - Jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal gripe det hele an i tillegg til at det snart er jul og at jeg aldeles ikke er i "toppform". - Regner med at det hele ordner seg etter hvert med litt hjelp. Synes ikke jeg kan bry noen akkurat nå rett før jul, men går ut fra at det ordner seg like etterpå.
Setter stor pris på at du følger bloggen min Kirsti, selv om den humper og går..... :)

Det lille røde huset sa...

Pisi og Lussi hilser så mye tilbake og ønsker deg sammen med meg en riktig så GOD JUL!

Det lille røde huset sa...

Dessuten en ting til Kirsti: Jeg har gått igang med Knausgård.....! Leste først debutromanen hans "Ute av verden" som jeg blant mange andre bøker har hatt liggende en tid, og ble heltbergtatt!! - Er dernest kommet langt ut i den andre boka av "Min kamp". Har så kjøpt alle de neste bøkene (bortsett fra den aller siste som jeg også vil ha i pocet) i tillegg til at jeg nettopp har bestilt den andre boka hans "En tid for alt".
Om en ikke orker stort annet, så er i det minste prosa noe en kan berike tilværelsen med.
Med vennlig hilsen Marianne

Kirsti sa...

Det er en glede å følge bloggen din, Marianne!

Åh så deilig det høres ut å ha en slik bok-berikelse når formen er pjusk! Jeg har ikke begynt på Knausgård selv ennå, men det blir kanskje med tiden.

Ønsker deg lykke til med å bli kjent med windows7. Det går seg vel til i det nye året. Så får vi bare tro og håpe at 2012 byr på bedring på alle bauger og kanter!


Ønsker deg god helse og trivelige juledager! Det samme til Lussi og Pisi også, selvsagt:)

Beste hilsen

Kirsti