torsdag 2. desember 2010

Julestrømper

Mens jeg i forrige måned satt og strikket sokker til min datter og Magnus sin julekalender, begynte enkelte her i huset å skape seg til….., og det ble etter hvert et h….. mas med poter og klør hver gang jeg satte meg ned med stikketøyet.

Men gudskjelov, det hele roet seg ned etter at jeg oppfattet hintene…..

Lussi som ikke lot meg i fred, ønsket seg en robust og litt tradisjonell strømpe av et eller annet slag ……

Og heldigvis hadde jeg noe restegarn igjen!

034

Pisi som selvfølgelig også ville ha julesokk, viste seg derimot å være langt mer fordringsfull….., med krav om en litt mer raffinert utgave med tanke på alle sine beilere ( spesielt Marvin da…..  ;)

034

Og etter mye om og men, prøving og feiling etc…., ble sokkene omsider godtatt!

(Pisi sin sokk måtte jeg strikke om igjen en gang før hun ble helt tilfreds……! )

Til tross for litt småknuffing frem og tilbake om hvor strømpene skulle henge, ble vi alle 3 omsider enige om at tømmerveggen på loftstu` var best egnet :)

038   049

058   031

Det er tross alt her vi kroer oss sammen i vintermkulde- og mørketid og tar middagsluren (om nødvendig) under varme pledd på en smal 2-seter like ovenfor varmepupa. Lussi utstragt langs beina mine mens Pisi ligger på magen min og patter på en liten 100%  ullteppe-flik. For her tar vi alle 3 verdens beste middagslur ved behov må vite……

Nedenfor, …… de ferdige strømpene i sin helhet, og gjett hvem som allerede nå begynner å glede seg til å komme seg tidlig opp og ut av senga på selveste juleaften for å hente ned strømpa si fra knaggen….. ;)

034

I morgen er det nye førjulsplaner, for Lussi og jeg skal nemlig ut og hente hjem et for lengst utblinket  juletre i tussmørket etter at  jeg kommer hjem fra jobb…… ;))

4 kommentarer:

Hedvig sa...

For noen koselige bilder, Marianne! Ser jo (og skjønner godt) at både du og de firbente trives i loftsstua! Røffe og morsomme strømper!

GundaM sa...

Råfint Marianne!!!! Skulle ønske jeg kunne strikke sjøl!

Og javisst er historien om skjore redet sann, det lå på plena her endag og jeg trodde først det var et dyr som lå der...Hihi

Ha en fin fin søndag ;)

GundaM sa...

så artig at mora di hadde spara på den avisa til deg ;)

fortsatt fin kveld til deg og dine

GundaM sa...

pst, tusen takk for goòrd inne hos meg, kjempetrivelig marianne;)

håper du fortsatt har en fin jul, jeg er på jobb og sletter i bloggene...de går jo full!!

klem,