torsdag 6. januar 2011

Juleaften 2010

Ligger noe på etterskudd med bloggingen her……..!!!

Jula i år og  i tiden før der med alle mine strikkerier gikk så alt for, alt for fort……., og med alle forberedelser, dvs. RYDDING, RYDDING og atter RYDDING……, noe vasking, men desto mer pynting, i et ellers så alt for kaotisk hjem som huser kun en eneste person ……(!!!), før jeg syntes det hele kunne bli sånn noen lunde presentabelt.

Av den grunn har det blitt så som så med bloggingen.

Og etter seinvakt lille juleaften og tidligvakt juleaften (i likhet med flere år på rad….!!!), kom jeg meg omsider hjem til min datter Karoline og hennes samboer Magnus som hadde ankommet noe tidligere på dagen.

På kjøkkenbenken stod det noen nydelige blomster og ventet på meg….., fra Magnus` sin mor, som takk for at han fikk være her i jula.

Men jeg synes nesten det er jeg og mine som skal takke for at vi alle fikk et så koselig selskap av Magnus i jula ! :))

052

Blomstene har stått like flotte helt til i går kveld, da den ene av dem “knakk nakken” mens de andre to fortsatt nesten er  like standhaftige…..

Mine to strålende “hjertebarn”, Karoline og Magnus…….  ;), som feiret jul her i huset i år.

061062 

Middag juleaften, med ribbe som sedvanlig med sosisser, rødkål, stekte svisker og epler m.m……,  etter Karolines bestilling ;),

050051

050

Mamma og pappa:

Dere kom også hit juleaften og 1. juledag og hjalp meg med all den gode maten!!!

047 049

Mange tusen takk for regien av den beste ribba jeg har smakt på år og dag, mamma!!!

Og som alltid…., pinnekjøttet smakte fortreffelig 1.juledag  i år som alltid, takket være en far som er bergenser…… :))

Etter maten:

057   058

Noen av julegavene…….., men på langt nær alt….!!!

Gjett om vi hadde det hyggelig til sene kvelden, heldige som vi er……!

063

Denne jula kommer jeg til å huske lenge…..,pga det gode samværet, all den gode maten, stemningen, og sisst, men ikke minst pga

Karoline og Magnus  !!!

 

GODT NYTTÅR !

3 kommentarer:

Linecas have sa...

Det var en jul slik julen bør være ja. koselig ut. Takk for at du delte de gode minnene.
Klem!
Line-Cathrin

Randi sa...

Å dette såg utrolig koselig ut, Marianne. Akkurat sånn som en drømmer om at julen skal være. Samvær og masse kos, mat og prat :-))

Har du fått deg ny sofa? du må ta litt interiørbilder...du har ett vakkert og nydelig hjem...spennende er det også :-)

Du må bare komme på kaffe eller komme så vi kan gå en tur. Har blanke ark hele neste uke.

Ha en fin dag:-)

Maratonjenta sa...

Dette hørtes ut som en skikkelig koselig jul!! Den beste julegaven en kan få er jo tid med familien, etter 13 år i Hellas langt fra storfamilien min vet jeg virkelig å sette pris på det:-) I år var vi 12 stk. samlet på julaften, the more the merryer!

Jeg fikk også en godnyhet i jula, min venninne Inger fra Athen tar med sin greske mann Kostas & 2 tenåringsdøtre og flytter til Inderøya i sommer!

Håper du får en finfin vinter og flott nytt år!

Hilsen Maratonjenta!