mandag 3. oktober 2011

3. oktober

Det har blitt dårlig med blogging den senere tiden noe som delvis skyldes at jeg foreløpig sliter med et tregt mobilt bredbånd som er i ferd med å drive meg til vanvidd. . . !!  Men nå har jeg omsider gjort avtale om å få lagt inn stasjonært bredbånd som jeg håper på å få innen en måneds tid slik jeg ble lovet.

20. september fikk jeg besøk av en hyggelig ung mann og underskrev avtalen, så nå begynner jeg så smått å lure på hvor det blir av NTE som skal anvise hvor det skal graves……. ? Forhåpentligvis før nattefrosten kommer!

I mellomtiden går dagene som sedvanlig.

Fridagen i dag fikk et meget uheldig avbrudd og ble til dels ødelagt av et obligatorisk medisinkurs i de beste formiddagstimene fra kl 10-12.

Av kurs som er obligatoriske og som for mange må følges i fritiden bør en kunne forvente at innholdet er både matnyttig og engasjerende i tillegg til at må kunne få anledning til å høre og få med seg det som blir sagt til tross for gebrokken og utydelig uttale.

Kommer helt ut av rytmen av slikt som dette og hele fridagen gikk dermed nærmest i stå i tillegg til visse andre problemer ….…

Den sedvanlige turen, slik den ble i dag og  som for lengst skulle vært unnagjort, ble  dermed forskjøvet til  klokken 12.30 , men dette til tross, i nydelig høstvær !

 010

Rundt Røflovatnet begynner høstfargene å bli fremtredende.

011

Men inne i skogen er det fortsatt grønt….  

   019018

 

 

 

 

 

 

 

 

Var innom noen av soppstedene mine og konstaterte at en og annen kantarell fortsatt kan plukkes i tillegg til traktkantarell som det finnes masse av på denne årstiden.

004 

Pga. kursvirksomheten tidligere på dagen, viser jeg til heller dårlig billed-dokumentasjon pga en smule hastverksarbeid i tillegg til et særdeles stort ubehag generelt.

Ingen kommentarer: