lørdag 17. april 2010

En innholdsrik dag !

Takket være en barndomsvenninne, havnet jeg fra morgenen av på auksjon i dag, noe som passet utmerket en isende kald dag i april med frisk vind og varmegrader like over O-punktet.

006

Det er år og dag siden sist jeg var på auksjon fordi jeg  har problemer med å fylle magen med nok is når jeg har sett meg ut noe, og det hele derfor kan bli alt for nervepirrende. Men du verden så morsomt som det var!

Noen hadde tatt med seg håndarbeid eller lesestoff og jeg angrer på at jeg ikke tok bilde av en strikkende dame ved siden av meg som satt og kreerte den nydeligste barnekjolen som en kan tenke seg. Selvkomonert til og med!

I tillegg traff jeg kjentfolk som jeg ikke har snakket med på år og dag!

Straks jeg kom inn i lokalet bet jeg meg merke i en grønnmalt liten Budalsstol med tilhørende bord i barnestørrelse. Jeg har en akkurat maken umalt stol her hjemme, og siden jeg nettopp har gått til innkjøp av dukkestue, hadde det vært midt i blinken! Men budene ble dessverre for høye, så jeg får foreløpig trøste meg med de to kurvstolene i samme format (som min datter har brukt), og som foreløpig står lagret oppe på kvisten et sted.

008

Dessverre et særdeles uskarpt bilde av stolen (til høyre i bildet), som jeg hele tiden satt og siklet etter……

Men bordet nedenfor ble mitt! :)

Et nydelig lite bord i chabby chic som jeg ikke behøver å gjøre noe med, og som trolig havner i stua mi med en stor og god tekopp på.

029

027            

Timene flyr i slike omgivelser og min oppfinnsomme venninne hadde forslag til flere fristelser ……

Klar for avgang etter at venninnen fikk med seg en passasjer som meget mulig kan se for seg en fremtid som medarbeider i en trolig forestående kunstutstilling ……...

015    017014

Med Teddy forsvalig nok sikret, TUT OG KJØR!

Fra auksjon gikk turen videre til et loppemarked ikke langt unna, hvor jeg bl.a. endte opp med en liten blomstervase til dukkestua og  2 små asjetter fra Rosenthal til 10,-  kr/stk.

033 

Dessuten fikk jeg med meg 4 blåmalte stoler til 50,- kr /stk. samt ei pent brukt flanellsskjorte i lune og koselige farger.

 

043

Dagen i dag har vært enestående, takket være min kjære, kreative barndomsvenninne :)

Takk  for en spennende dag,  Anne Beth!

1 kommentar:

Anonym sa...

En riktig trivelig blogg. Fint bord, og så de nydelige tallerknene! Anne Beths nyervervede venn ser da riktig så traust ut, en man kan stole på! Mamma.