mandag 2. mai 2011

1. Mai 2011

I formiddag gikk turen til Malm hvor mine 3 serbiske venner foreløpig bor.

Vladimir har omsider blitt lykkelig gjenforent med sin kjære kone og sønn som er her på ferie og som han har savnet veeeldig i mange måneder…….!!!!

Og gjennom et par turer til Malm de siste ukene har jeg også blitt kjent med flere serbere :)

Etter en meget god lunsj inntatt utendørs i det fine været, med deilig hjemmelaget serbisk brød og ost m.m…..(!), gikk turen videre opp til innsjøen Holden hvor jeg aldri tidligere har vært.

005

Ved Holden ble det i sin tid drevet seterdrift før 1820-tallet, men nå er det naturligvis for lengst slutt på det og de fleste setrene er også borte. Men noen rester av det kan en imidlertid fortsatt se.

Til tross for nedlagt seterdrift er området fortsatt like attraktivt, om enn på en annen måte…..

I dag ligger ca 250 hytter og andre fritidshus ved vannet og dessuten et moderne gårdsbruk.

Holden står det på kart og skilt, men på trøndersk omtales innsjøen og området “Hørddinj”.  :)

 020

Jovana, Lussi, Vladimir, Stanko, Gordana og jeg  dro i forveien opp til Holden hvor vi gikk en liten tur og så oss omkring, mens andre ble igjen for å forberede tur-maten …….. !!!

009 016 006

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mars og april måned som jeg går og gleder meg til gjennom et helt år og som liksom er høydepunktet for skisesongen i fjellet , ble en ren katastrofe rent værmessig dette året ! ! !

Derfor satte jeg ekstra stor pris på denne turen som tok oss litt opp i høyden  :))

017

Og etter å ha vandret litt omkring,  ankom “kokkene” …….., Milica, Rajko m.fl med velsmakende torsk og brød, og en potetsalat helt utenom det vanlige som jeg bare MÅ lære meg å lage !!!

023

021        021

026

Gjett om vi har kost oss hele dagen, i sprudlende og godt selskap !

Med vitsing, latter og morro, snøball-krig og diverse akrobatikk, hvor undertegnede (ad. akrobatikken) dessverre ikke viste seg fra sin aller beste side……;)))

Ingen kommentarer: