mandag 23. august 2010

Rondane

Fra Haverdalssetra bar det nedover den lange Haverdalen neste dag,  i oppholdsvær og behagelig turvær.

061  

To Bukkene Bruse .….  :)

060

På vei nedover Haverdalen.

067

Etter en temmelig bratt oppstigning fra Haverdalen, riktig nok med en pause midtveis, er det fantastisk fint å nyte utsikten fra den tilbakelagte strekningen nedenfor og bak oss.

070

Den siste biten oppover fjellsiden bør balansen være i orden. Men for en pappa med mange års seilbretterfaring er dette slett ingen sak!

068  069

Godt med en pause i lynget og en skive med leverpostei helt oppe på toppen hvor det var vindstille uten en lyd å høre.

074

Nedstigning med “Berget det blå”  i bakgrunnen.

078

Og vi gikk og gikk, og gikk og gikk ……!

080

  Snart fremme tro ……?

Nedenfor, der sola skinner,  ligger Grimsdalshytta hvor bilen vår stod parkert.

082

Alle og enhver er nok litt slitne her hvor vi gir oss i kast med den siste og veldig laaange biten frem mot målet.

084

Nede ved elva fikk en møkkete Lussi et høyst ufrivillig bad før vi kunne rusle opp mot setra.

Du verden så godt det var å komme frem og slenge seg nedpå køya!

Og endelig kunne jeg fortsette med den spennende boka jeg hadde liggende i bilen, “Rebecca” av Daphne du Maurier, en gammel klassiker som jeg koste meg med i solveggen, og som anbefales!

Etter en liten hvil, dusj og med rene klær, er det ubeskrivelig godt å gå til dekket middagsbord med blomkålsuppe laget fra bunnen av, kjøttkaker med fantastisk god saus og karamellpudding med kaffe til dessert!

Fjellturen ble noen dager kortere enn opprinnelig planlagt, men stive og støle, uvant med å gå med full oppakning, gjorde det ingen ting :) 

Neste år skal vi nok være bedre forberedt! (Det sier jeg alltid …..)

Takk for en fin fjelltur pappa og i tillegg en stor takk til min hovedsponsor!

 

(Til  Tina: Skulle hilse deg så mye fra Tove og Heidi )

2 kommentarer:

Randi sa...

Så vakkert og flott fjellterreng og natur dere har vandret i.
Har så lyst på en fjelltur, men det blir nok ikke i år...Toen( en av tvillingene) ville ha oss med på en høsttur...men det blir for hektisk i høst...men neste år...da...:-)

Må ta meg en prat med deg om den turen dere gikk;-)

Kos dere

Gry sa...

Hei Marianne!
Så koselig å finne deg på bloggen min, og kjekt å se bilder :)!