tirsdag 10. august 2010

Sommerminner fra hytta

Jeg har som alle år tidligere tilbragt noen utrolig fine uker på hytta, sammen med dyrene mine naturligvis i tillegg til foreldre og mange av mine tanter, onkler, kusiner samt en fetter m.fl…..

002

Sommer er for meg hytta, riktignok ikke så langt unna, men langt nok til at jeg kan kjenne at jeg har ferie når jeg er der.

005

 016   017019

Det er så koselig når familie fra øst- og vestlandet samles en gang i året på hytta til foreldrene mine som her, eller på min tantes hytte like ved.

004

Kaffestunder og middager går slag i slag både her og der, og Lussi koser seg også stort ved å være midtpunkt i forsamlingen.

013

  Valmuer i sommersol….., trolig imortert fra Inderøy!

 057052

 

 

 

 

 

 

Etter at varmen og sola kom til Trøndelag, ble noen kveldstimer tilbragt nede ved vannet hvor det kan være nydelig å tilbringe kveldene.

042

Nedenfor en av alle de vakre staudene som mine foreldre har plantet på hytta, samt et par andre sommerminner :)

133

  148  154   

Onkel kaptein og pappa ute på “bøljan den blå” for å få skikk på vannledningen til vannpumpa!!!  ( En årlig seanse med “forviklingar”……! ).

011

Tilbake på jobb igjen, tenker jeg at en kan prise seg lykkelig over at en har muligheten til å oppleve dager som dette.

En skulle i bunn og grunn ikke hatt lov til å klage over bagateller så lenge helsa er god med adskillige valgmuligheter når en tenker seg om,  til å bedre hverdagene…...

056

Strandliv i kveldssol nedenfor hytta…..

055 044

070

Med stor takk for en hyggelig sommer til alle på bildene ovenfor og til alle andre, både to- og firbeinte som det var så koselig å treffe igjen……!

3 kommentarer:

Eva sa...

Og til deg, Marianne!Det er alltid så koselig å treffes og nå var det altfor lenge siden sist! Du legger ut fantastiske bilder som gir meg sommerstemningen tlbake!
I dag skal jeg se om jeg finner veien til jobben! Det er utrolig vemodig når ferien er slutt og alle ferieplanene oppbrukt....
Nå venter nye utfordringer og da er det godt å ha noen minner lagret!
Ta vare på deg og dyra, tante og onkel og så håper jeg at du fortsetter å blogge!
Stor klem fra "lille kusine"!

blåklokke sa...

Var ei av desse tantene som har nokre fantastiske ferieminner frå hytta. Gode minner no når kveldane blir lengre.
Flotte turer på Inderøy og i skogen rundt hytta.
Kjekt med nye bekjentskap som eg helser til.
Kansje treffes vi neste år?
Flotte bilder og kjekt å lese Marianne:))
Augustklem:o)

Randi sa...

Ser av bilder og tekst at du har storkost deg....det er jo dette som er ferie.
Det ser ut som ett lite paradis dere har:-) Nydelige sommerbilder som oser av hyggelig stemning.
Håper vi får noen flotte Augustdager også..:-)