fredag 17. juni 2011

En biltur ut mot kysten

I dag, eller rettere sagt igår, har jeg vært på en fantastisk tur sammen med tre av mine serbiske venner.

Nystekte og særdeles gode pannekaker ble servert til frokost før vi startet fra Malm (hvor vennene mine bor og jobber) ca kl 11.30 og kjørte til Follafoss hvor vi tok av mot Åfjord.

Dette er en strekning på ca 8 mil over fjellet hvor jeg aldri før har kjørt og som viste seg å bli litt av en opplevelse langs idylliske små vann, elver og tjern.

018

Veien er både svingete, humpete og i “uhyggelig” dårlig stand…., så vi sneglet oss avsted med en gjennomsnitts hastighet på 60 km/t, men fikk til gjengjeld sett desto mer av natur og vegetasjon.

Jeg tror vi bare møtte tre biler på veien over fjellet  :)

008 

Her er to av mine tidligere kolleger ved Inderøyheimen, Milica og Vladimir sammen med kjæresten til Milica til venstre, som for tiden er på to ukers ferie i Norge.

Dessverre måtte Gordana (også en tidligere kollega) jobbe, så vi etterlot henne i Malm sammen med en ostekake som jeg vet at hun er veldig glad i ……  ;)

Dessuten har jeg med glede lovet henne at vi skal ta turen ut til kysten igjen når kjæresten hennes forhåpentligvis snart kommer hit på ferie, og det gleder jeg meg veldig til …… ! !

En SMS tikket etter noen timer inn på mobilen min: “Østkaka (ostekaka) smaker veldig godt og jeg har spist alt for mye…..”  :))

 

011

Her fant vi den første rasteplassen vår med bord og benker like ved og et forelsket par synes tydeligvis det er kjekt å være sammen igjen etter 8 måneders adskillelse……!   ;)

014

Vladimir og Miso i frydefull beundring over det rene og klare vannet i vakre omgivelser.

017

016

     Jeg kan vanskelig beskrive hvilken glede det har vært for meg å  få anledning til å vise disse tre enestående varme, glade og positive menneskene noe av vår fantastiske sommer-natur !

  012

Og slik som dette skal en prins behandle en ekte prinsesse …… !

 

PS!    - Det kommer flere blogger fra turen vår videre ute ved kysten ……..

Ingen kommentarer: