onsdag 29. juni 2011

En liten kontrast..….

 

Bildet nedenfor representerer ett av områdene som jeg vanligvis ferdes i sammen med hunden min, Lussi.

  017

Men etter at  jeg gikk ut i ferie forrige fredag, har jeg liksom blitt litt mer urban og tatt turen til Trondheim intet mindere enn to ganger !!

Årsaken til dette er at min datter er i ferd med å flytte inn i ny leilighet og følgelig snarest mulig, og fortere enn svint….., må få alt som i flere år har stått lagret hjemme hos meg raskest mulig til Trondheim ! !  

                                ( Og gudskjelov for det……….!  :))

Pappa og jeg kjørte med tilhenger et flyttelass på lørdag, og i går gikk turen for min del på nytt til Trondheim hvor jeg for første gang i løpet av alle årene hun har bodd der, fikk anledning til å overnatte takket være god nok plass.

 

Vi har begge, Karoline og jeg,  i lengre tid snakket om at vi har hatt lyst til å smake Sushi, hvilket ble tatt til følge i går kveld.

Og sammen med Magnus, Karolines kjæreste, bega vi oss i vei til et av flere sådanne serverigssteder.

En trolig nokså kjedelig og beskjeden meny ble bestilt, siden dette var debuten for oss alle.

 

Spisepinner  til besvær……..!!

024023 

 

 

 

 

 

 

 021

Mens Magnus utrolig overbevisende så ut til å beherske det hele og var til god innstruksjon for andre…..  ;)

 

Nå vel, så har vi alle tre spist sushi for første gang uten å være frelst !

Selv elsker jeg å prøve alt av “ny mat”, men må innrømme at denne gangen er jeg slett ikke særlig imponert.

Blåskjellene ute på Stokkøya her forleden smakte for min del  langt mer fortreffelig enn dette……!

Men noe mat er trolig mer trendy og “ in” enn all annen mat……?Gudene må vite  hvorfor denne maten betegnes som så ubeskrivelig god, men god for øyet må den imidlertid sies å være.

 

IKEA  m.m. neste i dag………!

028

Og flere enn meg var tydeligvis mer enn godt nok mettet etter flere timer innendørs i dette “kjøpehelvetet” ! 

 

Men du verden for en iver det ble med å pakke opp, montere og sette saker og ting på plass etter at vi omsider kom oss tilbake til leiligheten på Møllenberg!  :)

 

TAKK FOR EN ALLE  TIDERS TRIVELIG ,(om enn litt hektsisk) TRONDHEIMSTUR, KAROLINE!

 

På veien fra Møllenberg og ned til Solsiden i går kveld så jeg utallige flotte motiver som forlanger litt tid på egen hånd…… Likeledes på Bakklandet hvor jeg havnet etter å ha kjørt litt feil på min andre tur til Trondheim i går.

Forhåpentligvis blir det en ny og ikke like hektsk tur tilbake til Trondheim om ikke så alt for lenge…..?

 

Klem fra mor til Karoline!  :)

Ingen kommentarer: