søndag 10. juli 2011

Et særdeles hyggelig besøk på hytta!

Forrige onsdag lovet værvarslet strålende sol over trøndelag og jeg hadde på forhånd ringt mine serbiske venner som alle hadde fri denne ettermiddagen :)

Pappa kjørte velvillig de 3 milene fra hytta til Malm for å hente vennene våre, og gleden var stor over å kunne være sammen igjen!

Foreldrene mine har for lengst stiftet bekjentskap med Gordana, Milica og Vladimir gjennom flere besøk både i Steinkjer og Malm :)

“Norske spesialiteter” innen matveien har blitt etterspurt i lengre tid, derfor ble det servert reker samt krabbe m/tilbehør hvilket ingen av dem tidligere hadde smakt.

Min snakkesalige far fra Bergen instruerer rensing av reker innledningsvis…..!!!  :)

010

Dernest gikk det hele nærmest av seg selv ……

011

PS. Her sitter vi altså utendørs, under en delvis overbygget terrasse hvilket nærmest er et must i lunefulle trøndersomre.

Kjæresteparet Gordana og Mirco hadde for øvrig  sin helt egen løsning på dette med reker…… ;)

014

Etter reker og hvitvin,  bød det bl.a. på strandliv……

016

008020

 

 

 

 

 

 

 

 

“Badenymfene” Vladimir og Mirco tok en forfriskende svømmetur før maten, noe som viste seg å gi meget god appetitt :))

Og u.t. kom med kikkert og flere forfriskninger…..

018

Pappa og Gordana :)

028

Vafler med jorbærsyltetøy og rømme til dessert m.m…..

Alle sammen forent i et koselig bilde.

På bildet: Mamma, Gordana og Mirco, Milica,Vladimir og pappa. 

 

055

Hytta er mitt lille Paradis som jeg mer enn gjerne ønsker å dele med flere……

 

Ps. Hvert av bildene kan som vanlig klikkes på om noe større format skulle være ønskelig.

1 kommentar:

Anonym sa...

mariana alt du sa og fem ganger så mye vi likte...kjempe godt dag :)))

mirko og goca