fredag 1. juli 2011

Populære serbere !

Lokalavisa for Verran/Namdalseid denne uka inneholdt intet mindre enn en helsides artikkel om mine gode venner fra Serbia!

(Dessverre en meget ustrukturert artikkel med tilsynelatende forsøk på det motsatte. I tillegg var den unøyaktig og særdeles dårlig formulert, noe som trolig skyldes ferietid…..! )

  Men tross alt var det utrolig morsomt å lese om mine venner :)  

003

Og det hersker ingen som helst tvil om at disse tre positive menneskene høster stor lykke og sprer glede rundt seg uansett hvor de måtte befinne seg !

Verran Helsetun gjorde klokt i å raskt gripe muligheten da de hadde den, og sikret seg dermed tre dyktige ferievikarer som er villige til å stå på og arbeide det de kan gjennom hele sommeren!

 

I går kveld ankom også Mirco, kjæresten til Gordana, som skal være her en tid i sommer.

Dessverre gikk han glipp av et planlagt intensivt norsk-kurs i Oslo pga sommel fra et sentralt kontor….!

Dermed er jeg blitt forespurt om å være norsklæreren hans her i Norge, hvilket jeg mer enn gjerne vil! :)

Om det skulle være noe jeg virkelig kunne ha tenkt meg å jobbe med, og som jeg faktisk har tenkt på i mange år, så er det det å være norsklærer for innvandrere/ statsborgere med utenlandsk opprinnelse.

Den dag i dag angrer jeg derfor bittert på at jeg ikke umiddelbart hev meg på videreutdanning i norsk for Helse-og sosialfag som jeg ganske “eksklusivt” ble anbefalt og hvisket i øret om av daværende rektor ved en videregående skole hvor jeg en gang var ansatt.

Så hadde jeg antagelig pr. dags dato hatt kompetanse for et yrke jeg kunne ha funnet meg mer til rette med…….

 

(Dessverre gikk ikke blogge-programmet mitt med på å dele opp og forstørre artikkelen).

2 kommentarer:

Kirsti sa...

Men det skade itj å søk -sjøl om søknadsfristen e i morra. Vet ikke hva slags utdanning du har, men uansett får man ikke drømmejobben hvis man ikke søker;-) Stå på og lykke til!

http://www.inderoy.kommune.no/idnr-232-fast-100-stilling-som-laerer-voksenopplaeringa-soeknadsfrist-04-07-11-.4937035-113796.html

Og fortsatt stor takk for makalaus blogging!

Det lille røde huset sa...

Hei og takk for tipset Kirsti!
Dette skal jeg øyeblikke sjekke ut! Er utdannet adjunkt m/såkalt opprykk (på toppen av sykepleierutdanning)innenfor studiertningen helse-og sosialfag og har dessverre ingen kompetanse som norsklærer. Men det går vel likevel an å forsøke seg med en søknad.....? :)
Mange takk for at du fortsatt følger bloggen min som "humper og går" ! Dessverre har jeg presentert få naturbilder den senere tiden, men det vil forhåpentligvis komme seg utover sommeren.....
Ønsker deg alt vel, Kirsti!
Med en stor og varm klem fra meg :)