fredag 22. juli 2011

Dyreliv i Sætervika……

Nå må det med en gang understrekes, at min god venn Vidar på ingen måte er ment å høre inn under overskriften……!!!     ;D

050

Vi tok turen inn til Sætervika i dag, og mens Vidar slo seg til ro utenfor den lokale kroa og koste seg med avis, kaffe og rullings, dro Lussi og jeg på en liten oppdagelsesferd.

055

058

  Vi kom over både sauer og hester innimellom gammel bebyggelse med små, lave og hvitmalte hus som er så karakteristisk for denne delen av kysten.

066 056

Men med ett gjorde Lussi “Holdt” og ble snusende stående bom stille !

061

For like bak et hushjørne lå det et eller annet merkelig og sov .….

? ? ?

 

060

- “Hva i alle dager kan dette være …….. ?”

 

062063

Den lille syvsoveren lot seg merkelig nok ikke affisere av hverken Lussi eller meg, hvorav sistnevnte ble nokså nærgående på knasende singel.

Godt sovehjerte m.a.o.  !! 

Det er det flere som også har …… :)

 

Etter en nydelig solnedgang like utenfor kjøkkenvinduet,  

197 

sier jeg og Lussi, som for lengst har krøpet innunder dyna,

god natt

og takker for en fin og begivenhetsrik dag ute ved kysten!

 

205

1 kommentar:

Linecas have sa...

Så mange flotte sommer innlegg du har laget i det siste. Blir helt mo i knærne når man ser den ene vakre perlen etter den andre.Jeg har aldri vært i sætervika men min søster har vært der mange ganger, og det er bare lovord hun forteller om plassen. Jeg har vært i Osen og det er en perle som har fortjent utrolig mye mere skryt og oppmerksomhet enn hva det får.
Takk for rundturen. :)