torsdag 11. august 2011

Noen flere bilder fra Sætervika

 

En dag eller to etter den vanvittige bombingen av Regjeringskvartalet og den grusomme massakeren på Utøya ankom også min beste venninne m/hund og hennes samboer Sigmund Buholmråsa fyr.

004

Alle var vi selvfølgelig nokså sterkt preget og nærmest i sjokk over de siste dagers hendelser og store deler av tiden ute på fyret ble dermed viet nyhetssendingene på TV.

Men innimellom forsøkte vi så godt vi kunne å konsentrere oss om andre ting…….

008

Blomsterfloraen ute på øya hvor fyret ligger er helt unik.

Intet mindre enn 49 ulike vekster er blitt registrert av en botaniker og i tillegg finnes det enda flere.

 

012   

Lussi ble så henrykt at hun gråt av ren glede da hun oppdaget at en av hennes venner, Merlin, var med ombord i båten  :)

Og de to vennene koste seg stort sammen på bergene like nedenfor fyret!  :)

028 032  033

017

Min beste venninne Ann-Jorid, Vidar og jeg har kjent hverandre siden 1. klasse i barneskolen og oppover i ungdomsårene, og for første gang på utallige år var vi alle tre sammen igjen!

022  024

Min aller beste venninne Ann-Jorid sammen med hunden sin Merlin.

042

Vi fikk en glimrende historisk leksjon fra krigens dager da fyret var okkupert av tyskere, samt en flott omvisning oppe i fyret.

057

Her blir vi vist spor etter de allierte styrkenes forsvar av fyret.

 

Nedenfor Sigmund på utsiden av fyret.

Jeg forsøkte også å gå rundt på utsiden av fyret, men pga litt høydeskrekk måtte jeg ganske raskt returnere  :)

  051  055

Utsikten var upåklagelig! Med horisonten og Atlanterhavet (Norskehavet) så langt vi kunne se på den ene siden og Buholmråsa fyr med Sætervika til høyre like innenfor.

045

Merlin på øya vår med Hurtigruta.

062

Et glimt av kveldssol over Sætervika den siste kvelden vi var der.

071 

Vidar, Ann-Jorid, Sigmund og jeg takker med dette hjerteligst for oppholdet ved Buholmråsa fyr!

Ingen kommentarer: