onsdag 17. august 2011

Serbisk bryllup, før vielsen .…..

Mens vi var i Serbia skulle Gordana være forlover for en av sine beste venninner og jeg var også invitert :)

Nå må det riktig nok sies, at bryllup og denslags ikke helt er min greie. Men akkurat dette bryllupet var interessant, fordi det kanskje var “once in a lifetime” og fordi jeg ikke hadde den ringeste formening om hva jeg gikk til…….

Ved 11-tiden lørdag formiddag kom Gordana og jeg (noe forsinket som sedvanlig…… :-) til brudeparets leilighet som allerede var full av mennesker og hvor stua til min store overraskelse var omgjort til fotogalleri.

Og det viste seg at intet mindre enn to fotografer og en “videomann” som alle regelrett møtte og foreviget oss med kamera-og videolinser idet vi åpnet døra inn til leiligheten, skulle komme til å følge brudepar og flere hundre gjester gjennom hele dagen og kvelden.

069

Ute av leiligheten og nede på gaten etter fotografering litt senere, hvor barn stod klare til å dele ut silkeroser til å feste på skjorten, kjolen eller rundt håndleddet til alle bryllupsgjestene.

  072

Gordana strålende og vakker i kjole fra Mathildes i Steinkjer.

073

Et orkester var også vel på plass og spilte for alt det de var gode for  mens antagelig naboer og tilfeldige forbipasserende stoppet litt opp sammen med en del gjester i påvente av brudeparet.

070

Og så kom endelig bruden og en heller beklemt brudgom ut fra leiligheten…….  :)

075

Dermed gikk veien videre til fots de ca 300 metrene bort til kirken, anført av brudeparet og “de glade musikanter”.

 076

Her hadde flere gjester allerede møtt opp og adskillig flere ankom etter hvert!

 

Flere bilder kommer senere……

3 kommentarer:

Linecas have sa...

Kjempe spennende. Bryllup i andre land synes jeg alltid er interresante. Liker å lære om andre lands skikker. Brudekjolen var fantastisk vakker.Likte så godt det utrolig vakre underskjørtet" på kjolen.

Det lille røde huset sa...

Bruden og kjolen var helt enestående. Noe av det vakreste jeg har sett av sådant!

Mathildes Verden sa...

Vakker brud!:) Og fin var Gordona i sin kjole fra Mathildes Verden!