lørdag 29. mai 2010

Kvistadkammen og deromkring ….

Alltid før jeg skal på seinvakt prioriteres Lussi !

Før jeg skal på seinvakt har jeg hittil til gode å få utrettet noe som helst fornuftig, forstyrret som jeg blir av alle mulige tidsavtaler.

Så den beste  måten å utnytte tiden på, er en lengre tur for min del, men mest av alt  for Lussi, som jeg dermed med litt bedre samvittighet kan etterlate hjemme alene sliten og klar for en en god og etterlengtet hvil på teppet  i en av sofaene mens “mor”  jobber ……

Kvistadkammen ble et godt alternativ i så måte i går formiddag, til tross for en nokså overskyet dag med duskregn og noen få solgløtt innimellom.

003

Her har vi kommet opp alle bakkene, omtrent  på toppen av “kammen”  hvor stien slaker ut og etter hvert går mer og mer nedoverbakke.

Turen videre går over stokk og stein ….., omkranset av hvitveis.

018

001  002 

Og Lussi har sin fulle hyre med å finne godbiter, knasende gode sådanne, som hun lett søker opp blant alle andre vårdufter.

Hun rett og slett elsker at jeg at jeg hiver ut en godbit med beskjed om “søk”, og har etter hvert blitt en sann mester til å finne dem!

039

Et bilde utover mot  fjorden idet vi er på vei nedover “kammen”.

014

Lussi og jeg snodde oss imidlertid videre ned langs en sti med hvitveis på begge sider.

025

En fin sti som vi valgte  blant flere andre alternativer, med vakker fuglesang høyt oppe fra tretoppene …… :)

2 kommentarer:

blåklokke sa...

Kjekt å vere med på tur Marianne og Lussi:)
Flott sti og så alle dei fine kvitveisane.:)
Gleder meg til neste tur:))
Klem

Randi sa...

Fine bilder du har tatt av ett flott turområde.
Det er så grønt og frodig over alt at det er en fryd...måtte det bare komme litt sol og varme så vi kan nyte det hele dagen:-)

Kos dere med lørdag og fri
klem