søndag 30. mai 2010

På tur med mamma og pappa

Ut på morgenkvisten i dag ble Lussi og jeg vekket av telefon fra Steinkjer. Mamma kunne opplyse om at nå hadde hun tatt meg på ordet, funnet frem gåstavene og at i dag ville hun også ut på tur.

Så da var det ikke annet å gjøre enn å komme seg opp og ut av dyna.

001

I dag gikk også turen fra Undersaker til Skarnsundet, men stien var naturligvis enda frodigere enn forrige gang, bare for noen uker siden da pappa og jeg tok samme tur.

006

Mamma på vei gjennom ett av mange skogspartier med vakker fuglesang.

025

 028    058

Lussi på hodet nede ved en bekk for å drikke vann.

022

Gjennom et nedlagt lite småbruk hvor gamle kirsebærtrær gjemmer seg bak et hushjørne.

010

 046 012

 

 

 

 

 

 

 

049

Forbi nysådde jorder nedenfor Rostad.

030

Videre opp ved siden av ei grind hvor Lussi fikk seg litt av en overraskelse …….

037

040

For like over på den andre siden av grinda ble vi nærmest løpt i senk av noen nærgående kviger. Og Lussi som av en eller annen grunn er livredd kyr, stupte fluksens inn i noe kratt og tok en lengre omvei langs fjæra før hun nærmest kom krypende oppover bakkene et godt stykke foran oss.

045

En vakker liten grend inne i ei lun og varm bukt.

Det ble flere rastepauser underveis, og her den siste, inne i en gapahuk.

054

Mange takk for en trivelig tur mamma og pappa!

Neste gang, om ikke alt for lenge, må dere bli med til Gamle Kongevei.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tusen takk for en aldeles nydelig tur, med fantastisk blomsterflor og fuglesang! Jeg blir gjerne med til Gamle Kongevei, for dette ga mersmak! M.

blåklokke sa...

Takk for turen også frå meg:))
Blir med på fleire eg!
Klem