fredag 10. september 2010

En riktig så glad og oppspilt feriegjest …..!

Som jeg skrev i forrige blogg, var det mange som kom på hytta i løpet av sommeren.

Det ferskeste tilskudd på stammen var i år hunden Fant, en glad og lystig liten hvalp som så absolutt øynet sjansen for lek og morro ved det minste lille vink.

“Hei og hopp!!  - Lussi, kom igjen da din gamle treiging, se her er JEG og  jeg vil leke……!!!”

033

030031

 

 

 

 

 

Lussi som ikke bryr seg nevneverdig om innpåslitene hvalper og som aller helst unngår dem lot seg  etter hvert tilkalle, og det er aller første gang jeg har sett henne vise noe som helst interesse for unge jyplinger. Kanskje skyldtes den tilsynelatende litt pliktskyldige interessen at jeg tidligere på dagen hadde vært hvalpepasser med en fin tur oppe i skogen sammen med begge hundene…..?

Leken ble god og fin den, og underholdende for oss to-beinte!

Men med den tykke og varme pelsen til Lussi ble det etter hvert nok for hennes del. - Ned til vannkanten for å ta en slurk med vann med en nyfiken Fant på slep.

   035034

 

 

 

 

 

Lille Fant hadde liten erfaring med vann den første dagen han ankom hytta. Glad og fornøyd raste han rundt etter en lang biltur fra Oslo og satte etter hvert kursen rett ned mot berget med et langt byks ut mot vannet.

PLOPP sa det ……., før et skrekkslagent ansikt noen sekunder senere dukket opp over vannflata og en liten hvalp for aller første gang fikk testet svømmegenskapene.

Etter dette stuntet holdt han seg på betryggende avstand av vannet resten av sommeren.

      037036

 

 

 

 

 

“Men Lussi, hva er det du finner på  nå da…..?”

“Nå vet jeg rett og slett ikke om jeg vil leke lenger. -  Dette ser ikke noe  morsomt  ut …..”

044

“Snufs.  -  Tror jeg heller vil til pappa jeg”.

043

“Arrrrgh. -  Sånn som det plutselig klør i alle tannebissene mine!!”

(Alle bilder kan “klikkes” på for å få dem større!)

Ingen kommentarer: