fredag 17. september 2010

Skjemstadvatnet

Forrige søndag var det en ny “obligatorisk” Inderøytur, denne gangen med Skjemstadvatnet som ligger ovenenfor Kjerknesvågen som mål for turen.

Men før en kommer så langt , må en gjennom “skog og mark” som det heter.

077

Kaffe og sosialt samvær ved Skjemstadvatnet kl 11-14, som ganske sikkert er kjempekoselig og et godt initiativ for mange, men ikke for Lussi og meg som heller la i vei litt lenger ut på ettermiddagen.

Jeg kunne kanskje….., om enn etter en del overveielser,  ha tenkt meg å delta på det obligatoriske arrangementet, men av hensyn til Lussi som elsker å løpe løs og eventuelle “pysemikler”  som er livredd fredsommelige hunder som Lussi :)  , - hvorav menn (etter min erfaring) kan være de værste i så måte, valgte vi som sedvanlig å gå noe senere.

051

Vel fremme ved vannet kommer en til enda en godt tilrettelagt gapahuk og jeg har helt kommet ut av telleingen over hvor mange slike det finnes her på Inderøy!

038

Like nedenfor gapahuken og “innendørs” ( i gapahuken ovenfor) er det fritt frem for å slå seg ned for å grille pølser eller annet medbragt mens en kan nyte de omkringliggende omgivelsene.

036

061

055

 

 

 

 

 

 

 

 048

Lurer på om det finnes noe særlig fisk i dette vannet, og om  båtene som ligger her er private?

044

Uansett er dette vannet med stien innover, fra Fossen like før Kjerknesvågen og via godt merkete stier i retning Skjemstadaunet,  et glimrende turalternativ.

063

Jeg synes det er så fint at de 7 obligatoriske Inderøyturene i år som et par år tidligere har klippetanga hengende ute 3 dager etter disse turene, hvilket betyr at vi som har turnus- og helgearbeid, sikkert i likhet med andre som reiser bort i helgene, også kan ha muligheten til å nå dem.

065

I fjor hadde vi ikke det  alternativet, noe som etter hva jeg vet, medførte en del frustrasjoner.

Men i år har vi således ingenting å klage over :)

4 kommentarer:

Randi sa...

Hvor i alle dager er dette da...jeg må seriøst bevege meg litt lengre ut.
Noe så vakkert!

Det lille røde huset sa...

Har etter beste evne beskrevet hvor det ligger. Men vi nakkes Randi ;)

Anonym sa...

Good dispatch and this enter helped me alot in my college assignement. Thank you as your information.

Det lille røde huset sa...

I`m a bit curious.... What is your college assignment about ?