fredag 10. september 2010

Farlig lek under Straumbrua

Som sedvanlig iført morgenkåpe, ble dagens første kaffekopper inntatt oppe  på verandaen i formiddagstimene. Etter hvert kunne jeg ikke unngå å legge merke til noen guttestemmer, trolig i pubertet og stemmeskifte……

Først trodde jeg stemmene kom nede fra gangveien like bak uthuset mitt, deretter oppe fra brua. Lussi begynte så smått å knurre illevarslende og nyskjerrigheten ble etter hvert pirret.

Nede i hagen oppdaget jeg at guttene befant seg under selve brua! Midt mellom land og brufoten drev de og balanserte seg over mot brufoten !!

001

 002     003

Jeg inn…., for å få på meg meg klær og for å hente fotoapparatet, men idet jeg kom ut igjen var den farefulle leken gudskjelov over.

Det var riktignok lavvann mens leken pågikk, men med de kraftige undervannsstrømmene i den lunefulle Straumen var det hele slett ikke helt ufarlig.

006 

Jeg har sett flere slike episoder tidligere, for en del år siden. Og neste gang skal jeg være raskere tilstede med fotoapparatet!

Kanskje noe for den lokale avisa vår, Inderøyningen……?

Til skrekk og advarsel!

Ingen kommentarer: