onsdag 12. januar 2011

Et hyggelig besøk

På sykehjemmet hvor jeg jobber har vi for tiden tre serbiske sykepleiere sammen med oss.

Mens jeg var på Ikea sammen med min datter en gang i oktober/november, ble jeg oppringt av en av mine ledere som lurte på om jeg sammen med to andre kollegaer ville være kontaktsykepleier for noen serbiske sykepleiere som skulle komme og være hos oss i 3 måneder ……

Og JEPP…..! Klart jeg ville det  :))

Spenningen var stor den dagen de kom til Inderøyheimen, både for oss som skulle ta oss av dem, men ikke minst for våre tre nye kollegaer……!!!

De har alle satset og investert mye i både tid, krefter og ressurser for å komme hit og har bl.a. gått på norsk-kurs i Serbia gjennom et helt år. Dessuten kreves en god del mot og styrke for å tørre å satse slik disse tre gjør.

Vladimir er en meget positiv og engasjert ressurs for alle oss som er ansatt ved Inderøyheimen!

008

  Og det samme gjelder også så absolutt våre to nye kvinnelige kollegaer,  Gordana og Milica !

010

013

 

 

 

 

 

 

 

Jeg synes det er så godt med noen friske og positive input i hverdagen. Derfor ble det middag samt kaffe og kake hjemme hos meg her om dagen :)

019

Jeg skal forsøke å stille opp mer på fritiden nå over nyttår.

Og jeg skulle i likhet med mange andre ansatte ved “Heimen”, virkelig ønske at dere kunne få fortsette å være sammen med oss !!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei! En hyggelig kveld i godt selskap, ser det ut til! Fint at dere har fått så dyktige medarbeidere på "Heimen". Klem - M.

@afjo72 sa...

For et superflott tiltak! Ser jammen meg ut til at dere koste dere utenfor jobb også ;o))

Manne's hverdag sa...

Hei "navnsøster" Manne/Marianne!!!

Ha en flott helg!!!

Hilsen
Marianne