onsdag 23. februar 2011

Fjelltur for de aller friskeste….. ;)

Med minus 10 grader og til tider nokså sterk  motvind, ble dagens fjelltur dessverre vesentlig kortere enn opprinnelig planlagt.

048

Men sola strålte fra skyfri himmel og ga både Lussi og meg en vakker naturopplevelse.

051

Et sted nede i dalen hadde en mannsperson funnet et lunt og trivelig sted hvor han satt og koste seg med bål, kaffe og antagelig ei god bok.

Akkurat slik jeg selv kommer til å gjøre når det blir litt mildere i været :))

Jeg liker å gå og gå i fjellet, selv om tempeoet ikke er stort. Men når dagene blir lengre og temperaturen stiger, begrenser det seg hvor langt en kan gå……

039

Og da skiftes den enkle rumpetaska ut med en real tursekk inneholdende kaffe, pølser m/tilbehør, sjokolade, kjeks og appelsin i tillegg til ei skikkelig god matpakke som er ment for å rekke noen timer….!

Dessuten blir den lille snøspaden min sannsynligvis med meg fremover, i tillegg til et stort og romslig sitte-/liggeunderlag for både Lussi og meg  :)  Og feltsag og kniv naturligvis sammen med ei god bok og kanskje ei avis/et kryssord/sudoku og sist, men ikke minst strikketøyet !!!

Jeg kan ikke fordra å sitte ned uten å ha noe å holde på med !

025

Snødybden viser for tiden 90 cm, hvilket skulle rekke for en tid fremover……

 038

Tre flotte dager på fjellet er foreløpig tilbakelagt i løpet av de fire dagene jeg hadde til rådighet, noe en foreløpig må kunne si seg fornøyd med.

I morgen meldes det dårligere vær, så da blir det trolig en rask tur oppe i skiløypa ved Gran (her på Inderøy) før VM på ski starter og jeg kan plante meg i sofakroken med strikketøyet og nerver i høyspenn!!!

Men før det er jeg meget spent på å teste ut et par skøyte-ski m/tilhørende sko og staver som står forsvarlig gjemt bak døra i gangen. Utlånt av den spreke og trivelige tanta til ingen ringere enn selveste Petter fra Mosvika !

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ingen tvil om at det er fint på fjellet, men vi har også vært på en flott tur i dag. Sammen med gode venner bilte vi opp til en fjelltopp på over 1000 m høyde i det indre av Gran Canaria. Pga rikelig med nedbør tidligere i år, kunne vi vandre på grønne enger, forbi blomstrende mandeltrær, lavendelkratt og en mengde andre blomster vi ikke visste navnet på. Fantastisk utsikt! Hilsen "M".

Monica sa...

Heisann! Det ligg ei lita utfordring til deg på bloggen min viss du er interessert. :) http://blogg.gausen.net/2011/02/4x4-utfordring-fra-ab/