torsdag 17. februar 2011

Fjelltur

Så ble det nok en fjelltur på fridagen min igår, til Frolsfjellet igjen, naturligvis…….!

Vi var der i forrige uke også, men da var det bare overskyet og ingen bilder ble tatt.

021

Lussi med nye sokker av året.

Sokkene som er av god kvalitet med dobbel borrelås, sitter godt på labbene og er siste skrik fra Felleskjøpet !

Som sedvanlig tok vi oss innover dalen som fører til Roknesvollen, en populær rasteplass for mange, særlig i helgene hvor den ene hytta er åpen med salg av solbærtoddy m.m. Og siden forrige gang jeg blogget fra fjellet, har det heldigvis kommet adskillig mer snø !!

Slik som dette ser for tiden bakkanten av uthuset/løa med vedbu ut når en kommer dit, idet en runder hjørnet for å komme inn på selve tunet.

015

Solen glimret noe med sitt fravær selv om den hele tiden kunne skimtes bak skydekket.

   026

Minus 8 grader og vind på deler av turen, men på enkelte steder var det lunere og nesten helt vindstille.

035     034

På tilbaketurern med vinden i ryggen valgte vi å klatre oppover for å følge den merkede løypa over fjellet som omsider var blitt oppkjørt sist helg.

En noe gjenblåst løype med en del skareføre viste det seg, som sammen med vanskelige lysforhold dessverre la en liten demper på utforkjøringen av alle de fine bakkene.

022

Men det er flott når en kommer på toppen med utsikt i alle mulige retninger.

018

Det nydelige pastellfargede glimtet av blå himmel foran oss, fasinerte meg hele veien tilbake……..

032

017   033 

038

Mot slutten av løypa, før den bratte nedstigningen mot Skallstuggu og parkeringsplasser, har en utsikt nedover mot Verdal, videre Inderøy, Mosvik og enda lenger……

Og nå gleder jeg meg virkelig til mars og april med enda flottere turer i fjellet :))

3 kommentarer:

blåklokke sa...

Takk for turen:))Kjempeflott!
Har ikkje tatt fram skia i år:(og det blir vel ingen skitur på meg før neste år.
Søndag er det Kalsetrenn og eg skal passe lille Maja slik at resten av familien får nyte den (forhåpentligvis)fine søndagen i flott natur og sol:)
Gleder meg til neste tur med deg og Lussi:)
Klem

Anonym sa...

For en flott tur! Og så moteriktige sko til tåfisan,da. Felleskjøpet er nok stedet, ja! Ser frem til neste mannekengoppvisning. Klem fra M.

Det lille røde huset sa...

Takk for koselig hilsen Reidun :))