mandag 30. mars 2009

En ny fin dag og enda mer rekved!

I dag hadde jeg bare lyst til å ta det med ro og rusle rundt sammen med hunden min og se om jeg kunne finne noe spennende i fjæra her på Straumen. Dette bildet er tatt bare noen hundre meter fra der jeg bor og til tross for litt overskyet vær, lå sjøen helt blikkstille.







Og dette er et lite knippe av all den rekveden jeg fant på et veldig begrenset område. Hadde som sedvanlig på turene mine med meg en plastpose på innerlomma av jakken min, men den ble etter hvert for full og jeg måtte "lagre" all rekveden jeg fant på et lurt sted og tusle hjem igjen for å hente bilen!

Hunden min forstod selvfølgelig ingenting da vi plutselig skulle hjemover, inn i bilen og hun ble sluppet ut igjen der vi nettopp hadde vært!



Dette er desidert det største "gullfunnet mitt" for i dag. Den er adskillig større enn det den ser ut som på bildet og var i all hovedsak grunnen til at jeg valgte å hente bilen min. Å ta den under armen og rusle hjemover ville definitivt ha påberopt seg en del oppmerksomhet. I tillegg fant jeg mere drivved, bl.a flere mellomstore stokker som jeg skal bruke til å støtte opp noen stauder med i hagen min til sommeren. Og baksetet i bilen min ble etter hvert ganske fullt før jeg vendte nesen hjemover.
Nå er jeg på jakt etter noe som egner seg til å tørke drivveden i. Den skal vaskes og tørkes før jeg kan ta den i bruk til noe. Alt ligger foreløpig lagret under tak ute på veranda-gulvet. Overveier sterkt en tur til Containergirl i Stjørdal i løpet av uka, men siden det er litt langt å kjøre, skal jeg først og fremst gjennomsøke alt det som finnes av bruktbutikker her i nærområdet. Men jeg har en meget sterk mistanke om at jeg ender opp på Cintainergirl i løpet av uka! :-)

1 kommentar:

målfrid sa...

hei. veldig fin side du har og nydelige bilder. Håper du fikk tatt noen fine bilder i dag og at turen gikk fint. Skal se nærmere på siden din når jeg får litt bedre tid, nå må jeg på nattvakt. Fant ihvertfall fram til adressen din og skal lagre den