mandag 15. mars 2010

En fargerik og inspirerende fredagskveld ……

Siden mor ikke blogger noe for tiden, har jeg (Lussi) bestemt meg for å ta saken i egne labber.

Aller først et bilde av meg selv hvor jeg sitter i sofaen pyntet til fest mens jeg tålmodig venter på at mor skal gjøre seg ferdig inne på badet ……

119

Her forbereder vi oss til et lite damelag og mor hadde “skreket seg til” at jeg også skulle være med selv om jeg ikke var invitert, for mor har ikke hjerte til å forlate meg hjemme alene en hel kveld etter å ha vært på jobb hele formiddagen og vel så det!

Så det endte med at vi sammen tuslet over Straumbrua og videre med sløyfe og bånd……

056

Vel fremme ble vi mottatt i en lun og levende hagestue. Omgitt av oliventrær, mandarintre, levende lys, duftende jasmin og fuglebur i alle former og fasonger! Så stemningsfullt og sanselig med italiensk musikk i bakgrunnen, at vi  for en stakket stund drømte oss helt bort og nesten trodde vi befant oss i en helt annen del av verden.

Lune, varme og spreke farger som gjør en glad og lykkelig slik som her  med små glimt fra kjøkken og stue…..

065083

062

Ps: Mor er slett ingen minimalist og jeg vet bare så inderlig vel at mor er voldsomt begeistret for alle de kreative detaljene som vises på bildene ovenfor ;)

Mor og de andre spiste foccaciabrød med all verdens godt tilbehør.

Selv hadde jeg spist kveldsmat før vi dro hjemmefra, men syntes likevel det smakte fortreffelig med kattemat som jeg raskt snuste meg frem til!  ;)

035

Og sukk hjerte….., gjett om jeg hadde god lyst til å slenge meg oppi og rulle meg godt sammen i den sofaen der borte……!

098052112

Moooor……..! Kan ikke jeg også få et slikt teppe i sofaen min /vår?

Nytt og gammelt satt sammen i en herlig og smakfull kombinasjon med minner fra utallige utenlandsturer…..

Mor kan ikke begripe seg på minimalister og når mor ser TV og slike hjem, rister hun på hodet og stiller seg stadig følgende spørsmål:  Hvor i all verden har de som bor der gjort av alle tingene sine, ting som viser hvem de er og  livet som de har levd……?  Ofte sjarmløst og lite inspirerende etter mors mening, selv om det kan se flott ut ved første øyekast. Men du verden så kjedelig i det lange løp, og jeg sier meg igrunnen helt enig!

Derfor avslutter jeg med atter en gang med å vise et bilde fra denne fantastisk frodige  og koselige hagestuen.

090

Og mor og jeg takker med dette for en kjempetrivelig kveld i usedvanlig  koselig selskap!

Hilsen Lussi

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du og du for et noen nydelige bilder! Jeg er helt enig med Lussi og "mor": Et hjem skal se ut som et hjem, ikke som et lab(b)oratorium! Hilsen Kanarifuglen

Det lille røde huset sa...

Ja, ikke sant! Et utrolig hjem både inne- og utendørs, som helt og holdent gjenspeiler vertinnens gode, varme og fargerike personlighet.