fredag 26. mars 2010

Vårpuss

Inne og snart utendørs er det tid for vårpuss og fornyelser. Og i dag var det Lussi som stod for tur.

Kl 10.00 jumpet vi opp i badekaret, Lussi med masse pels og jeg i bare undertøyet, for når Lussi skal dusje blir det av erfaring nokså vått!

Phu…., jeg skulle ønske jeg hadde et badekar i skikkelig arbeidshøyde, for det tar på ryggen å dusje henne når hun motstridende står og stanger mot kanten av badekaret med hodet og sine dyrebare barter og skjegg hengende utenfor.

Etterpå bar det opp på et bord i god arbeidshøyde for børsting, kamming, føning og KLIPP!

Jo da, jeg hadde bestemt  meg for at denne våren skulle jeg stå for klippen selv, noe jeg ganske raskt begynte å angre på. Underveis ble jeg temmelig svett mens jeg i mitt stille sinn mange ganger tenkte HJELP ! Men når jeg først hadde gitt meg i kast med det, var det dessverre ingen vei tilbake.

Og  kl 15.00 var vi omsider ferdige!!!

014

Men hva er det nå da Lussi? Nå er da det hele endelig over! Ikke helt fornøyd med resultatet eller ……?

MOR GJØR SÅ GODT HUN KAN VET DU !!

024

( Best å gjemme seg litt bak et tre og håpe at ingen kommer forbi akkurat nå ).

Lussi ser unektelig noe molefonken ut og Pisi var ikke sen med å komme ilende til for om mulig å kunne bidra med noen trøstens ord ……

-  “Miau og hei Lussi! …. står til aaa ? Bada og vært hos frisør`n du da, eller…..?”

016

018 019

- “Nå lukta det skikkelig godt av deg.” (smisk, smisk)

- “Miiaaau, men Lussi da……, miijammen få se på deg daaaa !!”

021

- “Jøss, sjekk den buksa di Lussi! “

003

- “Den ble jo nesten like fin som min! Skikkelig kuuul altså”.   ;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei! Har studert de morsomme bildene og ikke minst teksten flere ganger! Skikkelig arti, syns Lussi ble fin, jeg, men skjegget kunne kanskje vært litt hvitere??? God påske fra Kanarifuglen til alle 3!

Det lille røde huset sa...

Tror ikke det nytter å få skjegget særlig hvitere. Har kikket på bilder i Bearded Collie boka mi hvor mange av hundene har det tilsvarende litt rødlig skjegget, sikkert fordi de stadig vekk slikker seg rundt munnen. Må nok flikke en del med saksa etter denne seansen som jeg i første omgang absolutt ikke synes ble særlig vellykket :D

GundaM sa...

Herlige bilder, spesielt det emd katten på!

God påske til to og firbente!