onsdag 3. mars 2010

Rødt og hvitt

( Melding fra en for tiden uinspirert blogger )

Jeg kunne like gjerne ha skrevet sort-hvitt som overskrift på denne bloggen, for det er så frustrerende når jeg ikke får til å ta bilder og heller ikke synes jeg  har noe å skrive…….

Den forrige bloggen med sparsom tekst og tvilsomme bilder slet jeg meg gjennom og brukte tre dager på før jeg syntes jeg kunne publisere den !

I perioder opptar bilder og blogging meg voldsomt. Da ser jeg motiver nær sagt over alt og kan ta bilder nesten hvor det skulle være…..

056

…….. mens det i perioder oppleves som helt umulig.

 070058 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jeg kan ta med meg fotoapparatet slik som her, på en av mine mange turer, og ta bilder som bare blir dårlige.

072

Uinspirerte bilder av noe jeg kan like, men ikke greier å “fange” slik jeg skulle ønske.

091

Jeg har ingen formening om hva dette kommer av, men kan forsikre de som følger bloggen min om at det sliter og gjør vondt for min del.

Slik var det den tiden når jeg malte og tegnet også. Perioder med nærmest umettelig inspirasjon som gikk over i det motsatte.

Jeg er jo så glad i å ta bilder og kan ikke være fotoapparatet foruten i perioder. Og så kommer disse mellomrommene av stillstand, som nærmest er helt uutholdelige…..

Jeg er et periodemenneske på godt og vondt har jeg kommet til.

En periodestrikkerske, en periodeleser, en periodefanatisk treningsentuiast, en periodekryssord- og sodokuløser, en periodegourmet- og matlagerske, en perioderydder og “pedant” (i kortere perioder vel og merke!), etc. etc. etc .…., i tillegg til at jeg bare må innse at jeg også er en periodeblogger. 

Aller helst skulle jeg sett at alt dette sammenfalt og lot seg gjennomføre på en og samme tid siden jeg tenker på det ustanselig. Det at jeg ikke tegner og maler lenger, plager  meg også!

Så her gjelder det bare å smøre seg med tålmodighet og håpe på bedre bloggetider, som helt sikket kommer, kjenner jeg meg selv rett ;)

5 kommentarer:

GundaM sa...

Jeg syns nå uansett dine bilder er fantastisk flotte da ;)

Og jeg er inne i en perioderunde og ønsker deg en riktig god helg!

Klem fra meg;)

Frøydis sa...

Å! kjenner meg veldig igjen i det å se noe i et motiv, men ikke klare å gjengi og formidle det man ser selv til andre, frustrerende. Gleden er desto større når alt klaffer. Men tenk nå kommer snart våren tenker den gir oss litt inspirasjon og energi igjen:)
Dessuten er du nok litt kritisk for jeg syns du tar veldig spennende og kreative bilder som i hvertfall jeg gleder meg over.

Anonym sa...

Det var en gang ei som sa at "livet kjæm i klompa". Det er vel en ikke så veldig akademisk måte å si "alt til sin tid" på. Noen har også sagt at det er ingen vits i å være god på bunnen hvis man skal være på topp hele tiden.

En sånn tilstand der man står og spøler er ikke den beste. Håper du kommer deg på det sporet du vil være snart!

Jeg gleder meg til neste blogginnlegg. Du skriver så godt om at du ikke skriver godt. Bildet av Lussi og Pisi som sjekker fuglematen i den forrige bloggposten gjør meg i godt humør. Jeg tror det er snuten til Lussi som gjør susen -eller er det labben til Pisi? Flott er det, uansett!

Jeg smører meg med tålmodighet og venter til du er på bloggbanen igjen. En skikkelig rosa og bråkete hilsen så lenge: http://www.youtube.com/watch?v=5PzL8aL6jtI Det kommer en dag i morgen...

Dessuten synes jeg å se en vemodighet i bildene av røde naust, iskald verden og rustne tønner. Samtidig som jeg aner en ventende tålmodighet. Og de vakre, vakre plantene og trærne med rim på. Vet ikke helt hva du prøvde å få fram, men det var stemningen som slo imot meg. Hvem skulle tro det ligger en vår på lur?

Ha gode dager, uansett om du gjør alt, ingenting eller noe.

Kirsti sa...

Hi hi -det siste innlegget er fra Kirsti. Gikk litt fort i svingan -glemte å signere:-)

Det lille røde huset sa...

Takk for gode kommentarer og ikke minst tålmodighet....! Har nettopp laget et nytt innlegg som jeg også slet en god del med. Bildene ble ikke helt slik jeg ville ha dem og teksten like så.
Det at "livet kjæm i klompa" var morsomt sagt og er i grunnen nokså betegnende :)
Skriver mer senere.

Klem til dere alle fra Marianne