mandag 7. september 2009

Kluter

Når jeg først er igang med håndarbeidsblogging, kan jeg like gjerne fortsette med klutene/kopptuene mine.

Som jeg skrev for noen dager siden, stikket jeg forrige gang jeg var på røykeavvenning over 100 kopptuer som gikk unna som varmt hvetebrød i løpet av to dager på Husflidsmessa under “firmanavnet”  Strikkeriet.

Men selv om jeg begynte å røyke igjen, har jeg holdt denne strikkinga ved like, og etter at så godt som hele lageret ble tømt sist høst, har stabelen sakte, men sikkert begynt å vokse igjen,

fordi:

105

JEG GREIER BARE IKKE Å SLUTTE MED DET!

 

Det hele begynte med at jeg kom over en oppskrift  på noen fine grytekluter i et nummer av bladet Familien. Men etter at jeg hadde strikket et par av dem, fant jeg fort ut at det tok for lang tid og gjorde det hele om til kopptuer.

Siden det var sommer og sol, startet jeg med å strikke i turkis, rosa og gult som etter litt ga meg assosiasjoner om  Engelsk konfekt, og fargeutvalget ble dermed noe utvidet. 

Etter hvert gikk det hele slag i slag, og har så langt endt opp i flere kolleksjoner:

Jeg har en sommerkolleksjon, en for høst, en advent- og julekolleksjon i tillegg til at jeg har en for påske.

101

Det finnes noen flere kluter enn de som en ser i korga ovenfor, men de har jeg ordnet i gavepakninger som jeg heller skal presentere ved en senere anledning.

Og flere kluter kommer det til å bli i tida fremover……

092

For innunder denne katta, som for øvrig er en av Pusens mange liggeputer, skjuler det seg atskillige garnnøster som bare venter på å bli forvandlet til nye kopptuer.

Og mens jeg nå først er inne på dette med kluter:

080

Dette er jur-klutene mine.

De får en kjøpt i store pakker og i forskjellige størrelser på Felleskjøpet og er av god kvalitet selv om jeg nesten synes at de er litt for fine til å bruke!

085

074

Ha en riktig så fin kveld der ute alle sammen :-)

7 kommentarer:

Randi sa...

oioioi...jeg vil også strikke sånne glad kluter..oppskrift da??...det mååå du jo legge ut.
Jeg bare digger bildene dine, blir glad av å se på fargene!!

Går mye bedre nå som jeg vet jeg skal oppover til helgen. Håper bare jeg får sove i natt...det sliter jeg seriøst med. Så jeg håper jeg får sykemelding.

Klem fra meg

blåklokke sa...

Marianne, først1
Er du bedre:)Håper det:)
Blir glad av å logge meg innpå bloggen:)
Så fargerik og vakker.
Kjøper 10-12 av dei gladaste:)
og så må du huske at eg skal ha garderobe til dokka til Karoline til jul??
Klem frå tanta:)

GundaM sa...

Herligheten for noen glafarger du bruker marianne, digger det!!! Og de jurklutene...Hva bruker du de til da..? HIhi

Den musa er nok forlengst solgt desverre men ejg fikk noe garn i sjappa idag da, hihi..

Det lille røde huset sa...

Kjære Randi. Oppskriften til klutene er nok foreløpig en liten "fabrikkhemmelighet". Men om du stikker innom meg en dag, skal du få velge deg ut en av dem som en foreløpig takk for all bloggehjelpen, og da er oppskriften såre enkel å kopiere;-)

Det lille røde huset sa...

Reidun: Skjønner at jeg får nok å gjøre utover høsten.... :-) , for dukkeklær tar utrolig lang tid å lage. Selv om plaggene i seg selv er små, er det nokså priklete, men jeg skal se hva jeg klarer å få til. Kopptuer skal bli! Jeg selger dem for kr 50,- pr.stk. Håper jeg får tid til å blogge gavepakningene i løpet av høsten, som kan være morsomme smågaver til venner og bekjente, særlig til de som har absolutt alt!

Det lille røde huset sa...

Gunda: Og jeg som trodde alle damer med respekt for seg selv hadde jur-kluter...... :-)

GundaM sa...

Ok, Felleskjøpet here i`m come!!!

Go helg!