tirsdag 1. september 2009

Røykeslutt og elendighet

007

047

I løpet av sommeren har jeg sluttet å røyke, noe som ganske sikkert har medvirket til at jeg har hatt så lang en bloggepause. Humøret har til tider vært nokså dystert, dessuten har jeg holdt meg unna aktiviteter som medfører røykesug.

Forrige gang jeg sluttet å røyke, i fjor høst, ble “røykeriet” omgjort til “strikkeri”, og i løpet av kort tid hadde jeg produsert over 100 kopptuer (benktuer) i ulike farger som jeg ikke visste hva jeg skulle med!

Løsningen ble, at jeg i siste liten fikk delta på Husflidsmessa på Inderøy hvor jeg solgte kopptuer fra egen stand for godt over 3000 kr!

010 

Ved årets røykeslutt ble heklenåla redningen.

 

037

Dessuten satte jeg min lit til Champix røykestopp-tabletter denne gangen.

005032

Nå er jeg i god gang med å montere et lappeteppe bestående av 140 lapper. Teppet hekles i 10 ulike fargeglade lapper (14 av hver), og jeg har bare 16 lapper igjen å hekle!

006

Det er godt jeg snart er ferdig med teppet, for jeg har en liten mistanke om at det kan være heklinga som gjør at håndleddene svikter slik at jeg må bruke støttebandasjer. I fjor var det fingertuppene som stadig måtte plastres etter alle kunstens regler. Ja, ja, noen plager må en vel tåle, og er det ikke det ene så er det gjerne det andre…..             

6 kommentarer:

Randi sa...

Du er tøff! dette klarer du!

Solgte du virkelig kopptuer for 3000 kr!!?? hjelpes meg...hadde jeg bare visst at det var penger i sånt.

Flotte friske farger på teppe ditt!!

Jeg har nå pusset stubordet mitt en gang...det ble fint og trehvitt...så skulle det lakkeres med mahogny lakk....men den var RØD...o skrekk o gru! det ble så stygt...så nå hoder jeg på å pusse meg fordervet igjen...og bordplata er fortsatt rød!!

Monicas sa...

heisann....her var det vel koselig å komme på besøk..røyking ja..så flink du er..å teppe var og det kommer til å bli rååååfint...jeg skal også lage ett i høst har æ bestemt mæ førr...ha en vakker aften...kommer gjerne innomm her igjen

GundaM sa...

Nydelig teppe og for noen gla farger!!! Fikk inn et slikt teppe på jobben idag og, hun klarte ikke fargene på det hun som kom med de. Brunt og orange, rødt og div...Solgte det tvert.

Røykeslutt ja, ahr vært der selv og vet hva helvete du er igjenom. redningen for emg ble en graviditet...Ikke at ejg skal anbefale deg det, hihi

Nattaklemz

blåklokke sa...

Marianne:)
Dette er slike tepper eg produserte i stort antall for nokre år sidan:)
Har ennå fleire kassar med garn!!
I flotte duse fargar og angora:))
Kansje eg skulle begynne igjen??
Kjempeflotte er dei:))
Tante Reidun:o
Kjøper nokre koppetuer

blåklokke sa...

Gratulerer med røykeslutt:)
DETTE klarer du Marianne:))
Tante Reidun:o

Det lille røde huset sa...

Velkommen tilbake Monica, og takk for alle tilbakemeldinger!