søndag 6. september 2009

Swing og rock´n roll – en liten tilstandsrapport

 

455  450450

Jeg har for det meste vært sengeliggende siden forrige lørdag da jeg våknet med småfeber og kjente meg uendelig slapp. Til alt hell var jeg på hytta sammen med foreldrene mine, slik at jeg har hatt noen til å ta seg av dyrene mine.

435

Feberen som bare varte en dag, gled over i en grusom svimmelhet som enda ikke har sluppet taket.

I mange dager har jeg nesten ikke kunnet snu på hodet uten at verden omkring meg snurrer rundt og jeg blir både kvalm og småsvett av hele greia. Dessuten er høye lyder svært ubehagelige og gjør meg bare irritert.

452

003  

 

 

 

 

 

For det meste ligger jeg på sofaen hvor det fortæres haugevis av aviser og foregår en utstragt bruk av Internett. Så lenge jeg ikke beveger hodet alt for mye, går dette helt bra.

Jeg priser meg derfor lykkelig over å ha mer enn nok av billedmateriale liggende inne på harddisken, og de gangene jeg forsøker å holde meg på beina, raver jeg rundt med fotoapparatet omkring halsen.

Så nå har jeg lagret flere utkast til blogger som bare venter på å bli ferdige mens stadig nye ideer nærmest slåss om plassen inne i hodet mitt.

441

Legen mener det er en virusinfeksjon, en såkalt Benign Paroxysmal Positioning Vertigo, gjerne forkortet BPPV som har slått seg ned, men jeg er likevel litt spent på blodprøvene som jeg venter svar på mot slutten av neste uke.

124

I dag går jeg derfor glipp av en av Inderøy-turene, en tur på snaue 4 km én vei i lett terreng, som jeg neppe makter å gjennomføre.

Nå er jeg på ingen måte tilhenger av slike kollektive vandringer, bare så det er sagt. Men det er så godt som uungåelig på arrangerte turer (som det gudsjelov ikke er så mange av), om en tar sikte på å få med seg samtlige klipp på klippekortet hvilket jeg i utgangspunktet naturligvis tok mål av meg å oppnå. Jeg mistet den forrige turen sist helg også pga dette hersens viruset !

Dessuten har jeg et større prosjekt på gang nede i uthuset, som jeg heller ikke kommer noe videre med……

Men min lille verden raser ikke fullstendig sammen av den grunn. Heldigvis skal det mye til før jeg begynner å kjede meg i eget selskap, og nå ser jeg frem til å ta fatt på oppgaven med å rydde opp i og systematisere tusenvis av bilder som ligger lagret på pc´n, noe jeg burde ha tatt meg tid til for lengst !

459459

Så her må en kunne si at det mildt sagt “swinger” for tida, noe jeg liksom forsøker å understreke med alle disse ville fargeklattene.

Jeg er sikker på at det “swinger” inni hodet mitt om natta også, for jeg har bl.a. drømt at jeg har vært temmelig beruset :-)

Jeg vil tro dere skjønner hva som henger på snora nedenfor.443450

Men for de som kanskje ikke har gjettet det,  kan jeg fortelle at det er sitteunderlag for kalde, gamle rumper som jeg strikket og ga i gebursdagsgave til foreldrene mine tidlig i sommer :-)

10 kommentarer:

Anonym sa...

Tusen takk! Her hagler det med komplimenter! Men fargene er flotte. Hilsen fra fader'n og moder'n.

Randi sa...

wow...noe så flott!! fargene var jo helt enorme!! skikkelige glade høstfarger.

Håper du blir fort frisk. Men det kan jo være at du må holde deg i ro en stund.

Klem

Kirsti sa...

Huff da! Håper på rask bedring! Det er godt å kunne trives i eget selskap og ha det fint der man ER og sende tanker til der man kunne ha vært uten å bli alt for irritert.

Du mottar kanskje drøssevis av råd om hva du skal gjøre med svimlinga. Her er enda ett -med hjemmeøvelse og greier: http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=2415 Take it or leave it:-)

Så har du enda mer å gjøre;-) Og atter en gang -tusen takk for vakre, innholdsrike bloggposter! God bedring!

GundaM sa...

Herligheten stilige farger!!! jeg trodde med det samme det var vesker du skulle sy sammen jeg da...Meg og håndarbeide... Likte spes godt det øverste bildet med klesklypa.

Og drømmer ja, synd du sletta det du skrev til meg. Tenkte kopiere det og lage et blogginnlegg om det. Mangla noe å blogge om og det hadd vært artig;)Du er jo så flink til å skrive!

Og til sist, det kjøkkenet på hytta kunne jeg godt ha tenkt meg å hatt selv;) Aldeles nydelig og stemningsfult!

God bedring til deg, her ligger gutta flate med et eller annet virus.

Klem

blåklokke sa...

Utruleg flotte, glade og fine farger i dei teppa Marianne:))
Du er kjempeflink:))
Men veit du?
Gammeltante Reidun si rompe kunne også trengt eit slikt underlag:)))Hels moderen og faderen(broderen)
God bedring:o

Det lille røde huset sa...

Kirsti: Nok en gang takk for henvisning ril gode linker!- Jeg fikk med meg en stensil med noen lignende øvelser fra legen etter at jeg spurte om det var noe jeg selv kunne gjøre for å bedre symtomene. Men den videoen var hakket bedre, så nå er jeg i full gang med gymnastikken!- Er glad for at noen ikke er "flue på veggen= mens jeg gjennomfører øvelsene :-)

Det lille røde huset sa...

For øvrig har jeg fått med meg komentaren din noen hakk nedenfor Kirsti, og kan forsikre deg om at du allerede går både Bjørnsen og Jordsett m.fl. en høy gang!Dessuten skal jeg skal jammen forhøre meg litt blant den eldre garde når det gjelder dette med rognebærene så snart jeg får anledning til det ;-)

Det lille røde huset sa...

GundaM: Jeg liker også best det øverste bildet med klesklypa, så det var morsomt å høre. Så synd at jeg sletta den hatte-drømmen på FB da, men det slo meg plutselig at folk som ikke kjenner meg og humoren min godt nok, kan komme til å misforstå meg.

Det lille røde huset sa...

Takk Randi. Vi snakkes her på Straumen vi ;-)

Det lille røde huset sa...

Reidun: Du er da slett ingen "gammel tante", du som knapt er noen år eldre enn meg selv! Men når du nå prøver å late som det, skal jeg saktens klare å skaffe deg ett :-) Du får komme med fargeønsker (jeg er i besittelse av de fleste). Klem