onsdag 16. september 2009

MITT LILLE “KRYP-INN”

Velkommen inn i det lille anekset mitt oppe på hytta som er på hele 15  kvadratmeter og hvor det ikke er rom for så alt for mange krumspring !  

186

122

 

 

 

 

 

 

 

 190

Anekset inneholder to rom; en “stue” med kombinert kjøkkenkrok og en liten sovealkove med spise-/arbeidsbord.

I mange år hadde jeg kun et soverom ute i anekset, i det innerste rommet som var nokså dystert med umalt, mørkt panel og med pappas “snikkarbod” i det rommet som nå er blitt stue/kjøkkenkrok.

Men etter at faren min fikk behov for større plass til oppbevaring av verktøy, hageredskaper, blå krukker m.m. ….. og satte opp en egen snekkerbod, fikk jeg med ett fritt spillerom innenfor aneksets fire vegger!

Maling ble innkjøpt og penselen svingt, og jeg fikk satt inn et nytt vindu, et tredobbelt et (litt av det sees til høyre i bildet nedefor)   med utsikt ned mot vannet.

412

419

 164

Jeg er kjent for å være fargeglad og lot meg inspirere av det som jeg anser for å være noen av sommerens glade farger….. Lyst og lett slik jeg tolker sommerhalvåret, i glad kombinasjon med farger som jeg er alt for restriktiv til å bruke hjemme, men liker å leke med andre steder…… :-))

Litt av kjøkkenkroken som i tillegg har kjøleskap og to kokeplater, og  hvor om jeg vil, kan trylle frem det aller meste….. ;-)188

Hjemme er jeg en stor rotekopp, men her inne i det lille anekset mitt hersker alt i den skjønneste orden……;

359

367363

Dette er så definitivt det eneste stedet i min lille tilværelse hvor jeg har orden i sakene. - Her har jeg absolutt alt jeg trenger i løpet av sommerhalvåret, og det lille anekset er så bittelite at det rett og slett er uunngåelig at hver ting må ha sin plass!

389

Dessuten gjelder det å utnytte plassen til det maksimale!

Så over senga og vel så det…… , har jeg satt opp hyller med knaggrekker under til oppbevaring av håndklær, bade-og vaskesaker og alt det jeg for øvrig måtte trenge av klær i løpet av sommeren. – Bl.a. noen av min datters gamle, avlagte  hettegensere som ofte gjør god nytte for seg i smålummert sommervær!195

 Litt av senga  på 1,20 m inne i sovealkoven, hvor det er god plass til å slenge seg nedpå  for både to- og firbeinte med ei god bok hvis regnet siler ned utenfor……

Ikke alt fra anekset ble vist denne gangen, men neste sommer kommer det helt sikkert mer….. ;-)

PS! Det har tatt så lang tid å få blogget dette, fordi jeg var i så dårlig form da jeg tok bildene (les:svimmel), og ikke er fornøyd med stemningen i bildene. Det er så mye koseligere i anekset enn det jeg greier å formidle her, men under tvil publiseres likevel bloggen!

5 kommentarer:

blåklokke sa...

Dette såg riktig koseleg ut Marianne:)
Og så det nattbordet!!!
Kunne tatt ein kopp kaffi der,ja:)

Linecas have sa...

For et fantastisk rom. Må jo bare bli glad av det der. Gledesspreder=))

Kirsti sa...

Du må ha innebygd billedutsnittstalent -dette er veldig bra!

Takk for titten inn i herrrrrlig sommerresidens- det virker som du har fine stedere å leve på.

Ha fortsatt fin høst- håper svimlinga har gitt seg!

Randi sa...

For noen herlige farger!!

Det lille røde huset sa...

Hei Kirsti. Svimlinga har dessverre enda ikke gitt seg selv om det går bedre.
Minner kanskje mest om en dukkestue inne i anekset mitt :-), men det er så herlig å kunne kline til i fargebruk en gang iblant!