torsdag 3. september 2009

Sensommer på hytta

Nå har jeg tilbragt noen dager på hytta sammen med Lussi, Pisi-katta (kjært barn har mange navn!) og foreldrene mine. På bildet nedenfor skimtes nabohytta som en så vidt kan se et glimt av gjennom trærne fra hytta vår.

016

Alle blomstene synger på siste verset, og jeg er litt svak for de nedenfor, perlekurv tror jeg de heter, og midt mellom dem har jeg plassert kurvstolen min med lappeteppet som jeg er så glad i.   - Teppet er det mamma som har laget, av gamle vinterkåper, jakker og skjørt m.m., og til min store glede ble det i sin tid produsert to slike tepper, et stort og et lite.

019 058021  044

Masse rognebær i år…….!

Når det er mye rognebær, - betyr det da at det blir mengder av snø eller nesten ikke noe? – Noen som har bedre hode enn meg og som greier å huske dette?

060200

060

Flere hytteblogger kommer…….

8 kommentarer:

blåklokke sa...

Koselige teppe du har!!
Dette skulle eg lært meg:))
Og så mange fine høstbilder:)))
Gleder meg til neste blogg!
Klem og kos dokke på hytta:o

Randi sa...

ÅÅÅÅ du er rå på å ta bilder!! jeg digger dem.
Og det flotte teppe.
Hytta er jo ett paradis på jord:-)

Jg er reist nordover...går nok mot slutten. Vi reiser vel til neste helg.Trist og tungt uansett alder og at det er ventet.

Klem

Kirsti sa...

Ad rognebær:

Du har så rett så rett i at det er noe med mye bær og lite snø eller lite snø og mye bær... Fordi:

Ett munnhell sier at hvis det er mye rogn så blir det lite snø fordi trærne ikke er sterke nok til å bære tung bør to ganger.

Et annet munnhell sier at blir det mye bær så kommer det masse snø til vintern. Masse bær=masse fuglemat. Fete, mette fugler har større sjans til å overleve en snørik vinter.

Så hva skal man si? Blir det mye bær så blir det vinter -og blir det lite bær så blir det vinter læll??;-)

Perlekurv -jeg visste ikke hva de het- du visste det også, du- fant noen forvillede i en grøftekant for noen uker siden. De henger til tørk og pynt i heimen:-)

Så nydelig gjenbrukspleddet er -atter en gang takk for turen- ser fram til flere bloggposter- koselig at du er "bækk in bissniss";-)

Ha fortsatt god høst og lykke til med røykeslutt! Jeg har vært der selv. Prøvde en sigarett igjen for ikke lenge siden. Rart at noe som har vært så behagelig plutselig smaker noe helt annet. Det smakte gymsokk:-P

Det lille røde huset sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Det lille røde huset sa...

Ja, er ikke det teppet fint!Jeg kastet meg over det for noen år siden da mamma begynte å bli litt lei av det, så nå befinner det seg i trygg forvaring inne i anekset mitt. Jeg liker så godt de fargene og så har jeg mer eller mindre vage minner knyttet til noen av lappene.

Det lille røde huset sa...

Så hyggelig å høre fra deg igjen, Kirsti.Begynte nesten å bli litt engstelig for at du hadde falt av lasset i løpet av sommerens store ego-trip, men nei da, du er her fortsatt, yndlingskomentatoren min:)
Når det gjelder rognebærene, så er jeg altså like klok i år som i fjor, hvor jeg mener det kom til en temmelig kraftig diskusjon inne på vaktrommet (oppe på "heimen") ang. disse bærene, uten at vi kom til noen enighet :)

blåklokke sa...

Besta og bestefar på Brunene sa: "Rognen ber ikkje to bører på same året"

Kirsti sa...

Hi hi, ja det var like før jeg "datt av lasset" -trodde du hadde sluttet å blogge. Så gleden var stor da jeg oppdaget at du var tilbake:-) Jeg synes du tar så vakre bilder og skriver så godt!

Må prøve å ha en viss standard på kommentarene mine heretter for å leve opp til yndlingskommentatorstatusen;-) Det var hyggelig å høre! Bjørnsen, Jorsett, Lillelien og jeg, liksom;-) *tar av*;-) Skal bli flinkere til å ta imot komplimenter. Et enkelt "takk" er jo det mest passende. Så: "Takk":-D

Ad rognebær: Hvis den "heimen" du referer til er en heim med godt voksne mennesker, så kanskje de vet om mye rogn betyr snørik eller snøfattig vinter? Tror det er lokale varianter. Hvis ikke får vi vente og se:-)