tirsdag 22. september 2009

Badenymfe

Stort sett er jeg kjempeglad i å bade og er rask til å springe ut i vannet når mor og jeg er på tur.

Men det gjelder utendørs og når jeg får bestemme selv!

112

Saken stiller seg derimot helt annerledes når jeg må opp i badekaret for å dusje!  Da føler jeg meg ikke særlig høy i hatten, og absolutt det verste jeg vet er når barter og skjegg skal vaskes, ……..ørene også for den saks skyld!

052

………og for en jobb det er etterpå! Da gjelder det å løpe fortest mulig inn i stua i håp om å få unnagjort det meste selv, før mor rekker å komme med alle tørke- og børstesakene mine.

025

060

Vet neimen ikke hvor godt jeg liker all denne frotteringen……. ser jo nærmest ut som en beduin !   - Mor, ……..dette er lumpent!

Etter et slikt bad, tar det flere timer med børsting, føning osv før mor er fornøyd, og vi blir så slitne begge to. Så innimellom slagene tar vi pauser hvor jeg blir pakket godt inn i tepper og får ligge i sofaen og slappe av.

222

231 228230

    Men du verden så rene og skinnende blanke bartene mine blir, ………. så lenge det varer!

(Nå mangler det nesten bare litt bartevoks her ;-), men det sier jeg bare ikke høyt ….. )

Hilsen Lussi

- med en ekstra, liten hilsen til Per og Frid.

10 kommentarer:

blåklokke sa...

Neimen Lussi:)så fin du vart:))Hels mamma!
Helsing tanta på Vestlandet

Randi sa...

For ett herlig og morsomt innlegg....Lussi er bare så skjønn...se di øynene da:-))

Anonym sa...

Nei så festlige bilder! "Beduinen" er bare skjønn! Klem til "godklumpen" fra mormor og morfar.

@afjo72 sa...

Hihi, så artig :o)

@afjo72 sa...

Jeg må bare skrive en kommentar til jeg, for nå har jeg lest med nedover i bloggen din og makan til flink dame da gitt!! Digger alle klutene dine, og det annekset ditt ser jo bare helt suuuupert ut :o)

Ønsker deg en trivelig dag - svinger innom hos deg igjen!

Det lille røde huset sa...

Lussi humrer og ler inne i skjegget sitt, og takker for alle de koselige kommentarene :-)

Kirsti sa...

Bedårende!:-D

GundaM sa...

Hihi, men tenker de bartene ikke er så skinnende rene nå lenger eller...? Hihi for et lystelig innlegg.

takk for ord inne hos meg, er begynt å kvitre litt igjen jeg og nå;)

Håper du ahr en fin helg hvorenn du er !

Det lille røde huset sa...

Bartene er slett ikke like fine lenger....., men skitt hva gjør vel det? Uansett en godsmask fra Lussi til alle sammen!

Mira sa...

Så flott ett Lussi-innlegg! :))