lørdag 5. september 2009

Min mors domene

328

Inne i hytta er det min mor som har det meste av regien, og  her om dagen stod noen roser som hun hadde plukket inn i et av vinduene. Sommergardinene er de samme som mormor og bestepappa hadde hjemme hos seg, og det er fint at slike ting blir tatt vare på.

049 

Nå vel….., helt fritt for blått er det riktignok  ikke innendørs heller, for plutselig en dag oppdaget jeg at denne lille, blå musa satt midt på frokostbordet og kikket på oss…..

 

Min mor er et ordensmenneske av rang, og oppunder taket inne i den vesle kjøkkenkroken er det satt opp metervis av hyller som hun har heklet en uendelig lang blondekant til og hyllene er dandert etter alle kunstens regler! 

308

323

Jordbærting hører sommeren til og befinner seg på kjøleskapet blant huskeblokker og mobiltelefon,

og oppe på kjøkkenskapet står denne fine, gamle mugga.

347312

Dette pyntehåndkleet med en sirlig, brodert D, skriver seg også fra besteforeldrene mine.

333

         341

“Fin-serviset” inne i vitrineskapet med linnea-motiv som var yndlingsblomsten til mormor.

286

Og inne bak vinduskarmen står mammas vakre rose og ønsker alle sammen der ute en riktig fin helg!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fine bilder, men "ordensmenneske", det stemmer nå ikke helt! Klem fra moder'n!

blåklokke sa...

Såg den vakre rosa i vinduet og gjekk for å sjå! Tenk så var det broren min og svigerinna mi si hytte.
Takk for eg fekk komme innom og helse på, gi dei ein god klem og sei god helg.
Helgeklem frå tanta:)

Randi sa...

For en utrolig flott hytte og så mye fint, sitter bare å gaper jeg:-))