lørdag 10. oktober 2009

The Brick House

En halvtimes gange fra der jeg bor, ligger det et spennende hus i nedkanten av et jorde. Og Lussi elsker å løpe i full fart og å rulle seg  i alle de kortklipte kornåkrene som omgir huset!

Jeg måtte tilbake til dette huset i dag, hvor jeg tok noen bilder for litt siden, siden jeg så meg nødt til å supplere og om mulig forbedre noen av dem.

173097

Mellom en av de mange regnbygene i løpet av dagen, la vi ut på tur og rakk akkurat frem til skogen da et nytt regnskyll innhentet oss. Men da gjorde det ingen ting, for inne i skogen finner en ly for regnet, særlig der vi gikk i dag, hvor lauvverket nærmest danner et beskyttende tak over hodene på oss.

036

For kameraet som jeg liker å ha lett tilgjengelig rundt halsen, har jeg utviklet en egen liten patent til regnvær i form av en bæsjepose (til hund) som ved hjelp av et par hull til reima, blir omgjort til en utmerket “regnfrakk”  for digitale speilreflekskamera.

Vel ute av skogen og i nærheten av målet for turen, ga regnet seg slik jeg hadde planlagt det og hadde tatt sjansen på at det ville bli  :)

I mitt stille sinn og helt fra den dagen jeg oppdaget dette huset, har jeg kalt det for The Brick House. Og en kan velge å passere det og gå videre, eller stoppe litt opp for å undersøke det nærmere.

Jeg valgte naturligvis det siste, nyskjerrig som jeg er…….

156136128116079

Jeg fant mange små detaljer rundt det gamle huset som jeg syntes var spennende. Og jeg syntes jeg oppdaget nye overraskelser rundt hvert et hushjørne.

 099082091

Hva huset en gang i tiden har blitt brukt til aner jeg ikke, og det hadde det vært morsomt å ha visst litt om.

Etter at det ble forlatt av mennesker, har andre tydeligvis gjort forsøk på å bosette seg…….

150072 126086

Og for mange andre småkryp enn bare mennesket, fungerer huset helt sikkert ypperlig som et yndet ly mot vær og vind. – En god og betryggende tanke for alle oss som på svarteste vinteren kan gå rundt og ha tanker og bekymringer omkring nettopp det.

063088108104

Og til sist, denne gamle, gjengrodde grinda litt bortenfor huset som sikkert en gang i tiden har vært i flittig bruk.

165

En riktig god helg til dere som stikker innom her!

7 kommentarer:

Jorids BestemorBlogg. sa...

Så spennende fortalt og kjempe flotte bilder som vanlig Marianne!
God helg til deg også!!!
Klem fra Jorid!!!

blåklokke sa...

Flott tur og kjempefine bilder, som vanleg:)
Du er blitt flink med speilrefleksen, lyssetting og redigering!
Brukar du PS??
God helg til dokke:)
Vi har no hatt 2:) dager med SOL og fint ver! Tenk det:))
Klem Reidun

Anonym sa...

Så nydelige bilder! Bra at du er nysjerrig - fortsett med det! Moder'n og fader'n!

Randi sa...

wow...så mange ganger som jeg har gått forbi dette huset...men aldri *sett* det sånn som du har gjort...huset ble jo sjarmerende gjennom dine øyne....og det er det som kjennetegner en god fotograf og forteller.-))

Og bildene er perfekte!! måten du har funnet detaljer og nydelige kombinasjoner av gammelt og rust...jeg er skikkelig misunnelig..hihihi...vi skulle gått en foto tur ilag en dag...det hadde vært morsom...for du ser detaljer som ikke jeg ser.....

du får rope ut en dag det passer for deg.


klem

Som mine dager er sa...

Utrolig mange flotte bilder. Og når jeg skroller meg nedover ser jeg så mange andre flotte ting. Herlig her inne hos deg ! En opptur for min del.

Marit

GundaM sa...

Herligehten, jeg sier som modern og fadern; godt du er nysgjerrig!!!

herligheten for noen bilder av et helt unikt og spesielt sted;) Kunne ha skrevet bok om dette du.... Nydelig.

Takk for kveldens beste innlegg;)

KLem fra Hegra

Det lille røde huset sa...

Takk for trivelige tilbakemeldinger :)

Reidun: Jeg har foreløpig ikke Photo Shop, men bruker Windows Live Writer med begrensede muligheter så jeg skal snart skaffe meg noe bedre.

Randi: Spøkelseshuset neste? :)