onsdag 28. oktober 2009

Kvistadkammen

Etter å ha kjørt 5 minutter med bil hjemmefra, kan jeg parkere og gå videre til fots opp på Kvistadkammen som ifølge kartet mitt ligger 250 m.o.h.

På grunn av elgjakta er det en god stund siden Lussi og jeg har vært her, men i det fine været i dag, kunne vi ikke motstå fristelsen.

008

Jeg liker meg godt helt oppe på toppen av “Kammen”, fordi det er høyt og fritt med myrområder innover på høyre side av stien og utsikt nedover mot fjorden på motsatt side.

048

Stubber langs stien………,både store og små.

098

055

106

Og da jeg kikket ned i en stubbe som så ut til å være innhul, oppdaget jeg dette!  - Noe så merkelig…..!

Noen som kan fortelle meg hvordan stubben har blitt sånn innvendig? Det ser nesten ut som om noen har gnagd ut innmaten på denne måten, noe jeg egentlig ikke tror.

053

Jeg synes det er så fint med den lave sola som kaster lange skygger innover skogbunnen, selv på blankeste formiddagen.

022

En gammel fuglekasse bak en gapahuk midt oppe på “Kammen”.

113

Kanskje en siste rest av høstfarger før vinteren overtar?

119

Lussi nyter utsikten i det nydelige været på vei hjemover.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nydelige bilder i den lave høstsola! Den stubben var da merkelig. Kan det være kvistene som vokser inn i stammen? Mmoder'n.