lørdag 10. oktober 2009

Potetkasser

Ute på jordet nedenfor gartneriet har alt regnværet i det siste dannet en stor vanndam foran et av drivhusene og noen potetkasser. Og hver gang jeg har gått forbi, har jeg gledet meg over å se hvor fint alt speiler seg i dammen. Så da sola dukket frem igjen i dag, var ikke Lussi og jeg sene om å dra dit, livredde for at kassene kunne bli fjernet.

024053

Selvfølgelig måtte det være noen som drev med noe arbeid i nærheten, så jeg stod litt og lurte på om det kanskje var aller best å gå videre. Det å ta bilder av potetkasser, ser kanskje ikke videre klokt ut……?

Men så tok jeg opp kameraet og knipset ett bilde, og enda ett og noen til…… , og dermed blir alt annet helt plutselig uvesentlig.

029

Dessuten slo det meg, at før jeg dro hjemmefra og stod og dro lua nedover ørene foran speilet i entreen, konstanterte jeg at det så ut som om jeg ikke var riktig vel bevart, så da kan en like godt løpe lina helt ut og fotografere så mange potetkasser som en bare vil!

009 007 119

Bildene av drivhuset som speiler seg i dammen, ble dessverre ikke vellykkede, enda jeg gikk tilbake i ettermiddag og gjorde nye forsøk.

Men potetkassene ble det mange bilder av, samt en stabel med paller!

012014064100

Nå blir det noen dagers bloggepause tror jeg….. Men regner med å være tilbake mot slutten av neste uke.

 

5 kommentarer:

Jorids BestemorBlogg. sa...

Her var det mange blinkskudd,disse bildene dine hadde sikkert gjort seg bra i en eller annen fotokonkuranse.
Jeg har ikke fotoblogg men skjønner virkelig det er morsomt når du får til slike flotte resultat Marianne.
Hadde også passet på en vegg i glass og ramme!
Kjempebra!!!!!
God helg til deg fra meg!!
Klem.......

Randi sa...

du altså!!;-) nå måtte jeg le....jeg hater dette synet....ergrer meg hver eneste dag over det gyselige jordet med store søledammer...ikke vakkert som utsikt nei...men du får det jaggu meg til å se vakkert ut du...hihihi...skulle limt dette foran stuevinduet mitt:-)
og du kan jo bare tenke deg hvordan Shila så ut den første dagen jeg satte henne fast til treet helt ned mot jordet..jojo...hun ble flyttet på ja:-)
Du var vel her mens vi var oppi kvistakammen.....

Jeg er så glad det ikke er bare meg som går rundt å fotograferer ;-) alt mellom himmel og jord:-)

klem

Torill sa...

Vi har hatt så fint vær i det siste, skulle ha tatt meir bilete av det. Ja, for det er så sjeldan...

Ja det er viktig å følgje hjertet når ein bloggar. Bloggen vert litt "ukledeleg" når ein vert meir opptatt av kva andre meiner.

Dyra dine var utruleg skjønne :-) Har veldig lyst på hund sjølv og veslejenta i huset elskar kattar.

Ha ei god helg.

Bird sa...

her var det jammen meg mange nydelige bilder!

GundaM sa...

Du har så mange overraskende motiver, fantastisk flott!!!

Håper det er bra med deg;)

Fortsatt god helg!