onsdag 21. oktober 2009

Fotosafari i godt selskap

En ny dag med sol fra skyfri himmel og en melding kommer inn på mobiltelefonen med følgende spørsmål:

Er du hjemme? Og har ikke du også lyst på en fototur i finværet?”

Så klart en har på en dag som denne!

På med turklær umiddelbart, under observasjon av en logrende og  forventningsfull Lussi som ikke slipper meg av syne et eneste sekund.

017 Venåstjønna hvor ingen av oss har vært på lenge ble første stopp, med en avstikker langs en sti som fører frem til en gapahuk.

Ei gammel løe med et nydelig tak ligger like ved tjærnet.

022

025 

       

 

Videre kjørte vi ned til sjøen, til et sted hvor ingen av oss hadde vært før, og gleden ble stor da vi oppdaget flere gamle naust med rustne spiker og hengsler, tauverk, fiskekasser, planker, anker og mye, mye mer …..!

049

068

 

 

 

 

 

 

 

 

Jo da, her var det nok av motiver å finne……

055050

 

Vi var begge ganske leie av de faste turstiene våre og på jakt etter noe NYTT…… !

075   077

 

Nede i fjæresteinene er det også alltids et eller annet å finne :)

066

 

Tauvverk ble for min del dagens store oppdagelse!

073

104

 

Likeledes et rustent, gammelt anker med enda mer tauvverk som nesten får en til å stå på hodet og som tvinger en ned i knestående med fotoapparatet.

Og da er det godt å være i felleskap med flere som lider av akkurat samme “galskap” :)

091

041

037072

101

Både Lussi og jeg takker for en trivelig dag sammen med Randi og Shila.

4 kommentarer:

Randi sa...

Så flotte bilder!! dette var en fantastisk flott plass!!...du, det e så moro å se hvor forskjellige bildene våre blir...hvor forskjellige motiv vi velger...så moro de bildene du tok av meg..:-))
Vi blir gjerne med på flere turer:-))

klem fra meg og shila:-))

GundaM sa...

Så artig å se dine bilder fra fotosafarien og ;) Nydelige.

Og som jeg sa til randi, stikk innom meg og endag da vel.Lenge siden sist ;)

Klem

Havfruen sa...

Misunner deg og Randi denne turen:) Utrolig flott sted og fantastiske bilder:)
Sikkert en herlig tur for hundene også vil jeg tro:)

Ha en flott høstdag i godværet:)

Havfruen sa...

Er Lussi en Bearded Collie? Det har jeg også hatt en periode, var "krisehjem" for en hannhund som het Erik i 6 mnd. Herlige hunder...som krevde mye pelsarbeid:) Nydelig gemytt:)