lørdag 31. oktober 2009

Røflovatnet, Floåsen og der omkring……

 

019 Tåka har ligget tett over Straumen i hele dag, mens det litt oppe i høyden har vært sol og klarvær.

011

På vei opp til turområdet, nærmere bestemt Røflovatnet, måtte jeg gjøre en stopp for å ta noen bilder mens Lussi fulgte nøye med  fra bagasjerommet.

036

Vel fremme ved Røflovatnet hvor det begynner å danne seg en tynn hinne av is over deler av vannet.

047

På stien fra Røflovatnet og opp mot Floåsen kan en se tåka som fortsatt lå tett over Straumen. I forgrunnen skimtes så vidt litt av Røflovatnet mellom trærne.

057

Vel oppe på Foåsen som gir muligheter for en liten pust i bakken.

060

Videre innover passerer vi flere store myrer.

Vi la turen via Finnheimen som jeg har blogget tidligere, og hvor jeg ikke fikk tatt noen brukbare bilder i dag.

097

109

Fra Finnheimen og ned til en skogsvei som går langs Røflovatnet. Og her har jeg gjort forsøk på å ta noen bilder gjennom all krattskogen.

P.g.a. at Røflovatnet er kommunens drikkevannskilde, er det satt opp gjerde langs en stor del av vannet i tillegg til at det ikke blir hugget noe innenfor gjerdene. Dette er synd siden jeg synes de fineste motivene er å hente fra denne siden av vannet.

081

Men i morgen blir det forhåpentligvis en ny fin dag med nye muligheter…..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så fine bilder! Fader'n kjenner seg igjen. Tenk at det var så flott vær da. Her lå tåka tjukk som en graut nesten hele dagen. Bra du har en trofast turkompis i bagasjerommet!

Randi sa...

Ja vi er heldig som har det vakre været. Flotte bilder da har tatt som alltid:-))
Vi kom oss ovenfor tåka vi også...storkoste meg med å ta bilder:-))
Nå skal jeg finne meg en macro linse:-)

Ønske dæ og lussie en fin ukestart:-)