lørdag 23. januar 2010

Bølgeskvulp

Denne uka var Lussi og jeg nede ved sjøen en dag, bare for å få litt avveksling.

Kulda og den vakre rimfrosten har sluppet taket inntil videre, og bortskjemt som vi har blitt med vakre motiver i det siste, måtte vi bare ha en liten forandring, og tok turen ned til fjæresteinene.

014

Bølger som ruller innover mot stein, kan noen ganger være til å bli trollbundet av, nærmest som en form for hypnose hvis en fokuserer og er villig til å gå med på det …….

008  011

Likedan større og små isflak som blir vugget opp og ned på bølgene, og som løftes opp og fra hverandre mot bølgetoppene før de slippes ned og slås sammen mot hverandre på vei nedover,

om igjen, og om igjen …..

027

025

Jeg for min del, kan lenge bli stående og studere suggererende blikkfang som dette.

033

Litt lenger bortenfor….., spor i snø ned mot sjøen.

044

Sporene sett litt på avstand ser slik ut, og gjett hvem som har aket seg slik ned mot fjorden?

035

Javisst, det er oteren som jeg fikk fanget noen bilder av i mellomjula.

Mens jeg satt og spiste frokost en formiddag, fikk jeg plutselig øye på en oter nede i Straumen som dykket og stadig kom opp igjen på jakt etter fisk.

026

Og i godt humør og fornøyd med fiskelykken så den vitterlig ut til å være :)

I fjor så jeg at oteren hadde laget flere akebakker langt oppe i Næssberga, så den kan tydeligvis ta seg langt inn på land, i alle fall  vinterstid.

3 kommentarer:

Randi sa...

Han der karen har jeg sett mange spor etter...sto å så på de samme sporene i går jeg også...tenkte at her har han vært. Så heldig du er som har klart å fange han i linsa...vet det holder til en i Røssethavna....men han gjemmer seg godt.

Flotte bilder som alltid Marianne....mot våren så må vi ta oss en rekved tur på Trones...kaffe og matpakke:-)

klem

Anonym sa...

Vakkert! Og så morsomt med den smilende oteren! Frid har bedt meg kommentere den forrige bloggen. Hun er SÅ begeistret! Klem fra oss to.

Frøydis sa...

Så heldig du er som fikk oppleve oteren, også med kameraet også da.sikkert en artig opplevelse. Nå har jeg også fått meg blogg. Velkommen til å besøke meg