torsdag 7. januar 2010

I Eventyrland I

Utendørs har det vært  - 20 grader i dagesvis, noe som gradvis har forvandlet naturen og Inderøy til et “Eventyrland”.

Lussi og jeg satte oss i bilen i går formiddag og kjørte opp til Sakshaug gamle kirke som er en steinkirke fra 1184, hvor vi parkerte og tok beina fatt videre oppover bakkene.

011

238

034 108

Opp mot et av de flotteste utkikkspunktene på Inderøy kan en se utover Straumen.

120

Rimfrost og snø gjør landskapet så vakkert at det nesten ikke er til å tro!

117

Jeg tok så mange bilder på turen i går, at jeg blir nødt til å blogge dem i to omganger :)

125

Motiver samme hvor en snudde seg…….!

Bare så synd horisonten ble så skjev her !!

175

……… så jeg må bare innrømme at jeg gikk litt amok :))

092

Jeg er utrolig glad i vinteren når den fortoner seg slik som dette, så for min del må vi gjerne beholde kuldegradene!

Litt dramatikk i bildet nedenfor, og jeg var nokså i tvil om jeg skulle ta det med da jeg er mest ute etter harmoni og ro i det hverdagslige.

100

De fleste bildene er tatt oppe fra området rundt Vinjesteinen hvor Aaasmund O. Vinje visstnok skal ha fått inspirasjon til å skrive diktet “Her ser eg fagre Fjord og Bygdir”  i 1861.

137

Alle bildene er tatt med polvotter på (!), og etter en times tid ble det så kaldt på beina at vi dessverre måtte returnere.

060

Men i morgen har jeg fridag og gleder meg til en ny oppdagelsesferd med apparatet…..

3 kommentarer:

@afjo72 sa...

Herlige bilder! Utrolig flott natur du er omgitt av :o)

God helg!

Randi sa...

Helt fantastisk.
Bildene dine er bare helt nydelig vakre.
Var ute på onsdag i 25 minus grader...gikk sjøveien og jeg ble nesten rørt av hvor vakkert det var...skal blogge i ettermiddag...må bare se om jeg finner flere motiv i dag:-)

psst. gjett hvor vi var i går...på Domus i andre etasje og brukt opp litt av JG sitt gavekort. Han fikk ett coop gavekort fra jobben sin. Og vi trålte hele coop laget før vi ente opp der...ooo store himmel sier jeg.:-))
Ha en fin fin fredag kjære Marianne
klem

Anonym sa...

Fantastiske bilder Marianne! utrolig vakkert. Også flink du er.Dere hadde sikkert en super tur Takk for titten:) hilsen Frøydis