fredag 8. januar 2010

I Eventyrland II

Når en skal ut i kulda, gjelder det å kle seg godt!

149

Dette er viktig både for to- og firbeinte…….

051

139

054

Lussi har fått på seg sokker som hindrer is mellom tåfisene og derav såre tær. Litt uvant til å begynne med, og inne på kjøkkengulvet var det som å være ute på glattisen!  Men utendørs fungerte det utmerket,….. om enn litt uvant helt i begynnelsen. Og når hun kommer hjem og får av seg sokkene, er labbetussene tørre og fine  :)

Men det var ikke dette jeg skulle blogge i dag. I går lovet jeg å legge ut flere vinterbilder fra sprengkulda de siste dagene ……

078

Dette bildet liker jeg spesielt godt pga alle de ulike kontrastene i bakgrunnen.

(Til tross for at jeg skulle ha hellet det en ørliten millimeter eller to mer mot venstre med dertil hørende justeringer…..!! )   Skulle gjerne ha kommentert så godt som samtlige bilder på samme viset, men det ville tatt alt for lang tid!               

043

I vintersola ligger en storslått gård med et nydelig gårdstun og kikker ned mot Straumen og utover Trondheimsfjorden.

090

 

 

                  Som iherdig pennetegner en gang i tiden, har jeg fortsatt en spesiell dragning mot skigarder som er ypperlige motiver i så måte.

112

En vei oppe i høyden uten nevneverdig biltrafikk.

Det var en fantastisk flott dag i forgårs som jeg kommer til å leve lenge på!

Alle omgivelser ble med ett forvandlet til et lite Paradis.

205

Jeg kjenner meg litt ute av såkalt “skrivemodus” for tiden, og overlater til bildene å si det meste…..

194

Windows Live Writer, bloggeprogrammet jeg bruker har slått seg litt vrang i dag, noe som bl.a. gjør at noen bilder og tekst er litt i ulage. Jeg har nok herjet for mye med alle bildene mine, forsøkt å sette dem sammen, justert og forkastet uten helt å ha lyktes….

236

 

 

 

 

Tilbake og ned mot den gamle kirka igjen hvor den lille bilen min står og venter……

013

Huff, her ser det vitterlig ut som om nedre billedkant bøyer seg, men liker uansett noe av mykheten i bildet selv om bilen min skulle vært fjernet :). Slett ikke enkelt å ta gode bilder!!!

En fortsatt glitrende og fin vinter i kulda til dere som måtte stikke innom!

3 kommentarer:

Randi sa...

oioioi...her gikk jo jeg i dag...i håp om å få se solen....men den gang ei.
Du og du så vakre bilder....blir helt matt jeg.:-)) solen som skinner gjør det hele umåtelig vakkert.

Smart med labber til Lussi, Shila skulle hatt det hun også. Men det går egentlig utrolig bra.

Håper du har det fint.

klem

GundaM sa...

Stilige bilder fra vinterlandet!! Og må si jeg savnet bilder av hunden i innlegget under her men her kom den jo;)

Klem

ps stilig lue da!

Kirsti sa...

Da har du vært rett i nærheten av der jeg bor:-) Og det er helt nydelige bilder du har tatt- som vanlig -det første bildet av Lussi ser aldeles ut som en liten ballerina som er ute på tur i snøen. Jeg er helt enig i at kontrastene på det første landskapsbildet er nydelig! De andre bildene er trolskt vakre.

Atter en gang tusen takk for turen- og riktig godt nytt år. Jeg ser fram til å følge bloggen din framover:-)