søndag 10. januar 2010

I Eventyrland III

Når en kommer kjørende sørfra og tar veien som går over Flaget (som vi lokalt uttaler Flaje :) ), er det nesten som å kjøre gjennom en snøtunnell før en tar fatt på bakkene ned mot Straumen.

Ubegripeøig vakkert slik det var for noen dager siden.

081086

På venstre side av veien står snødekte trær på rekke og rad med glimt av fjorden nedenfor de bratte jordene.

092

105

Og gjennom gjerdet på motsatt side ser en ned mot Børgin, eller rettere sagt Borgenfjorden som er en fjordarm som strekker seg innenfor Straumen.

126     109 115

Nå har gradestokken steget til minus 1 grad, men jeg går og håper på en ny kuldeperiode som jeg trolig kommer mot slutten av uka!

5 kommentarer:

Kirsti sa...

Oi. Stilig! En blir sugd inn i motivet på de to første bildene. Og det nydelige blågrå lyset i kontrast til alt det kalde, hvite og de mørke trestamene på de andre. Det er nydelig! For ikke å snakke om de ulike teksturene og fargetonene i det siste bildet. Takk igjen! Håper nesten på ny kuldeperiode når fotoresultatene blir slik, ja:-)

Det lille røde huset sa...

Hei Kirsti!
Så morsomt å lese at du bor i Inderøy du også. Tenk det visste jeg ikke så nå ble jeg virkelig overrasket!
Jeg setter pris på at du liker bildene mine, og til gjengjeld blir jeg glad for kommentarene dine :)
Greide ikke å komme meg til biblioteket før jul for å låne den boka du anbefalte, enda jeg gikk med huskelapp om det i lomma mi...., så jeg får ha den i minne til neste advent.

Skulle du se Lussi og meg på tur en dag, må du endelig komme bort og hilse på Lussi :)

Det lille røde huset sa...

Gledelig å høre at du opplever å nesten bli sugd inn i motivet på de to første bildene, for det var nettopp slik det føltes da jeg kom kjørende der og som jeg gjerne ville prøve å formidle gjennom bildene :)

Kirsti sa...

Ja, klart jeg bor i Inderøy -men det var kanskje ikke så klart for andre enn meg:-) Jeg har ikke bodd her så lenge og er stort sett ikke så veldig mobil, så bloggen din er en utmerket måte å bli bedre kjent med mulighetene her. At kvaliteten er så høy på både tekst og bilder er en super bonus!

Jeg hilser gjerne på Lussi om våre veier krysses. Håper det ikke er mange hunder som er av samme rase som Lussi -ser for meg at jeg hilser på en hund som er nesten likedan som henne -åsså sier jeg til eieren at "ja, det er jeg som er Kirsti -tusen takk for alle de fine turene jeg har hatt gjennom bloggen din"- åsså er det ikke deg og heller ikke Lussi:-D Men det er en sjanse jeg må ta. For hvis det er feil hund og feil eier -så får jeg i hvert fall en god latter;-) Har jo sett så mange bilder av Lussi nå -så det kan jo tenkes at jeg kjenner henne igjen hvis jeg treffer henne:-)

Den boka jeg anbefalte -"Det usynlige barnet" er forresten god lesning uansett årstid. Men novellen "Grantreet" er en adventsnovelle, så det kan være greit å vente, ja.

Ser fram til å følge bloggen framover -kanskje vi sees IRL (in real life) også:-)

Det lille røde huset sa...

Så hyggelig at du liker bloggen min Kirsti. Det gir meg ekstra motivasjon til å blogge :)

Så vidt jeg vet finnes det bare en Bearded Collie her på Inderøy og rasen er ikke videre utbredt her i Trøndelag.

Jeg synes virkelig det hadde vært hyggelig å hilse på deg, for jeg synes du kommer med så mange spennende og fine innspill.