fredag 1. januar 2010

Godt nyttår!

Nyttårsaften ble tilbragt hjemme i godstolen sammen med Pisi og en skuddredd Lussi.

Noen lurer på om det ikke blir ensomt å sitte alene på nyttårsaften, men jeg storkoser meg! :) Med strikking og hekling, radio og tv alt etter behov, og tida flyr så alt for fort…..! Jeg kom meg ikke i seng før godt og vel 02.00 i natt, for jeg synes det er så godt å sitte oppe utover natta når jeg har anledning til det.

Noen raketter fikk jeg ikke sett, men høre dem kunne jeg derimot der jeg satt på ei pute på gulvet og strikket sammen med Lussi som skjelvende av skrekk befant seg under bordet. Stakkars Lussi, hun nektet å bli med ut for å tisse og måtte tvinges med ut før jeg skulle gå og legge meg!

066

Den første dagen i det nye året startet for min del med en tur på de nye smørefrie skiene mine i minus 12 grader.

038

Lussi var ellevill av glede da hun skjønte vi skulle på ski og synes det er aldeles herlig å rulle og base i nysnø!

Men etter hvert begynte det å fryse til på nesetippen.

 076026

Løypene der vi pleier å gå, er ikke skikkelig oppkjørt enda, men det var silkeføre og god gli med de flunkende nye skiene mine :)

083 104060

Men for Lussi var det ikke like enkelt da isen etter hvert satte seg mellom tærne hennes, enda jeg klippet godt under potene i går ettermiddag. Kanskje det verdt å prøve sokkene som hun har liggende i kommodeskuffen sin hvis kulda fortsetter……?

061

Huff, så plagsomt med sånn is da….!

119

Sola står lavt på himmelen og er rødglødende ved solnedgang,   så på vei hjem måtte jeg bare stoppe bilen og gå ut for å ta enda flere bilder……

Ønsker alle som stikker innom her et riktig godt nytt år!

3 kommentarer:

blåklokke sa...

Godt nyttår til deg og dine:)
Nydelige bilder:)frå ein flott tur:)
Skal på ski i morgen, heile fam med små og store, på Langeland:)
Brunene i dag:)
Klem frå tante

@afjo72 sa...

Godt nytt år til deg også! Flotte bilder du viser oss her, hørtes herlig ut med en skitur :o))

Jeg er så begeistret for Lussi, så jeg håper på mange nye historier fra den kanten i 2010! ;o)

GundaM sa...

Godt nytt år til deg og dyra dine marianne!!

Nydelige bilder som vanlig og ejg skjønner deg godt ejg med at det er deilgi alene på nyttårsaftenen. Her er det smeller fra en står op ptil en legger seg og min mann er nesten pyrotekniker, huff...Og gutta er likedan, så ja det smeller og kattene...de ligger i skapene og gjemmer seg stakkars;)


Vet du, igår testa ejg ut om jeg kunne finne kråkefot under snøen i 15 minus og gjett da hvem som greide det! Hihi, men så var ejg sikker på at det var kråkefot der da ;)

Klem fra meg