lørdag 2. januar 2010

Kulde

I dag våknet jeg med den lille fanklubben min i senga på et iskaldt soverom. Men pusen hadde lagt seg oppå dyna i fotenden, og når hun ligger der pleier jeg å kalle henne “ildkula”, for bedre fotvarmer skal en lete lenge etter….. !

Utendørs var det  hele 15 minus og da jeg kikket ut gjennom verandadøra, lå frostrøyken tett over Straumen !

002

Ivrige fotografer hadde funnet veien til Staumen i dag, noe de gjør rett som det er, først og fremst for å ta bilder av alle ærfuglene. De kommer med stativer og svære kameralinser og kan holde ut i timesvis til tross for kuldegrader!

008  013014

Og ingen ting går upåaktet hen oppe fra verandaen til det lille røde huset …….   :)

2 kommentarer:

Randi sa...

hahahaha..nå må jeg le...de sto nede ved tidevans sluket da jeg kom dit...jeg skrev litt om dem jeg også:-))

Nydelige bilder Marianne:-))

Det lille røde huset sa...

Har sett det og kommentet på bloggen din :) Velutstyrte karer dette ja! :))