lørdag 16. januar 2010

På tur i ny vinterfrakk

Det er så utrolig vakkert ute for tiden, at det nesten er så en må klype seg i armen for å tro det er sant. Lussi og jeg hadde opprinnelig planer om en skitur med pølser og bål i dag, men pga temperaturen utendørs har vi utsatt skituren inntil videre og tok heller beina fatt.

008

Straumen sentrum i vinterdrakt.

007

Oppe fra Straumbrua ser en Straumen sentrum på venstre side.

022

Einhaugen med Strandveien på den andre sida av brua.

(Klikk på bildene for å få dem litt større hvis ønskelig).

I det siste har jeg gjennom tekstmeliding og via andre fora fått purring på  flere Lussi- og Pisi blogger, så jeg får forsøke å etterkomme kravet innomellom noen vinterbilder :)

069

081

I går dro Lussi og jeg til Verdal for å se på vinterklær.

Lussi plages sånn i snøen når det er rundt null grader, og tanken var å forsøke å finne noe i den anledning. Men det eneste alterntivet var en såkalt kondomdress, og det ser jeg ikke helt for meg for Lussi sin del …..!

Morsomt dette da Lussi ……., skøyerjenta mi, så lenge det varte !

034

035095

Men huff og huff! Snøklumper ble noe stort herk på veien hjem for noen dager siden!

162

  Oppover mot høyden på vei mot Flaget i dag.

112

I dyrebutikken hadde de nettopp fått inn noen råflotte vinterfrakker som Lussi ble invitert inn i butikken på selveste “Amfi Verdal” for å prøve !

Og med min mors velmente formaninger i bakhodet, om at hunder kan fryse de også, hunner spesielt på puppene og hanner andre steder….., ble frakken med et beskyttende deksel mot bryst og pupper hvor pelsen er tynn og den rosa huden skinner igjennom, innkjøpt!

098

Innkjørselen til et vakkert gammelt hus hvor trærne er så tunge av snø og rimfrost, at en sikkert må bøye seg for å komme frem.

108

Og sykkelstativet oppe ved Sund Folkehøgskole var noe jeg bare måtte ta bilde av :))

060

“Lussi, kan du se hvor fint det er du også?”, spurte jeg henne om da vi var ute og gikk i dag. Og det er jeg helt sikker på at hun gjør når hun står og ser utover jordene ned mot fjorden slik som dette.

 114 111047

Selv om det nesten var minst like viktig å posere i den nye, fine vinterfakken!

For min egen del har jeg ikke råd til å kjøpe noen nye vinterklær, men det har Lussi! ;))  Snuppa mi som ble så fin og fjong i den nye frakken sin!

Den eksklusive frakken består av hele 3 lag i tillegg til refleks i sømmer og en del annet:

Ytterst: 100 % polyester. Vattering: 100 % polyester /filament. Fór: Cotton / Poly i tillegg til at den er waterproof, windproof og breathable så Lussi var tørr og god og varm på kroppen da vi kom hjem og tok av frakken og sokkene.

113197

Og frakken står naturligvis i stil med resten av tilbehøret:

Flexibåndet i sort og grått, med dupeditter som refleksen Helge Elg, veska til bæsjeposer i rødt og sort, og sist, men ikke minst, den sorte overfallsalarmen vår på 110 Db! (I tilfelle vi skulle møte på en litt kranglevoren elg).

Og gjett om det dukket opp beilere underveis, hele 2 stykker, høye og mørke og fra storgårder begge to!!

Men Lussi og jeg er like enige: Vi driter i mannebein og spaserer ufortrødent videre ……. 

Lussi i spenstig vinterfrakk og jeg iført  BF-lua mi !

188Vakre Straumen på vei hjem over brua. Nå med lysene på oppe i Prestlia, den lille slalombakken helt oppe til venstre i bildet.

Nå er Lussi og jeg på vei hjem til pusen som helt sikkert sitter og hutrer og venter på oss…..

Den lille turen vår på 7-8 km tok i dag hele 3-4 timer!

Lussi og jeg har liksom en stående avtale om at jeg venter på alle snusestoppene hennes, mens hun venter på at jeg tar bilder med påfølgende godbiter. Så da tar disse turene våre sin tid ……., så lenge Lussi må gå i bånd.

017

Pisi kom som et skudd da vi nærmet oss inngangsdøra!

Og etter litt mat og kattemelk ble det siesta i kurvstolen som jeg har plassert foran peisen på kjøkkenet med et saueskinn oppi slik at pusen kan ha det varmt og godt :)

En koselig lørdagskveld ønskes de som følger bloggen min :)

4 kommentarer:

GundaM sa...

Fint der du og hunden bor!!!
Nydelige bilder;)

travel helg, julebord og julelunch straks...Puhhh, gleder emg til påska og her står treet enda men si det ikke til no`n da;)

Ha god dag;)

Anonym sa...

Nydelige bilder, spesielt det av Straumen innrammet av rimtrær, og morsomt bilde av syklene på Sund! Lussi ble flott i ny frakk!! Her sitter vi i mange og tyve +grader og svetter, gleder oss enormt over bildene! Modern og faderen!

Anonym sa...

Good fill someone in on and this post helped me alot in my college assignement. Thank you for your information.

Anonym sa...

Beskjed fra Frid: Nå MÅ du se til å la flere glede seg over de flotte bildene, f.eks. det fra Straumen og syklene med rimfrost! Finn ut hvordan du kan få laget f.eks. prospektkort, sier en meget bestemt Frid. Hilsen også fra fader og moder!