mandag 7. desember 2009

Håp i hengende snøre……

Jeg har ikke fått gjort all verden til jul foreløpig, for det har skjedd så mye uforutsett i det siste……

Men i dag har jeg fått vasket og ryddet litt, før turen gikk ned i fjæra for å se om det var noe spennende å finne.

113

Det er morsomt å se etter drivved og andre skatter i fjæra, og jeg koser meg med å ta bilder mens Lussi løper rundt omkring og snuser på alt mulig.

042040

Om det ikke var så mye drivved å finne, ble det i det minste noen bilder av ting og tang…..

053035

Med ett satte Lussi avgårde og forsvant inn under ei lita brygge. Ikke noe uvanlig det, i og for seg, for det skjer rett som det er. Det er mange katter som holder til nede i fjæra og som hun synes det er morsomt å skremme litt :)

Dessuten finnes det både mink og oter der.

Men i dag ble hun lenge borte, og da jeg gløttet opp for å se etter henne, fikk jeg øye på en merkelig pinne bak en stor stein. En liten fiskestang etter nærmere øyesyn.

034

Jeg gikk bort for å se om det var noe mer bak steinen, men det var det ikke…….

038 005

Derimot lå det ei rød lita lue like bortenfor !

?

Hvor ble det forresten av Lussi……?

Jeg løp ut på den lille brygga like bortenfor for å se hva Lussi holdt på med under der, og var i farten nær ved å tråkke i noe……!

HVA I ALL VERDEN ?

062

SARDINER!!!

051

Helt ute på bryggekanten lå det forsyne meg 4 små nyfiskede og ferdig oppgjorte sardiner! eller .…… rettere sagt, brisling :)

Ikke visste jeg, at det faktisk foregår brislingfiske langt inne i Trondheimsfjorden !

036

“Skitt fiske” får en vel nesten si!

3 kommentarer:

Randi sa...

Så utrolig koselig...venter spent på alt dere finner vi...jeg og Julie er blitt hekta...Julie skal på tur hun også...for dette må vi se om vi kan finne ut av vi også:))

GundaM sa...

HIhi, så spennende da ;) Hva blir det neste sier nå jeg, hihi;)

Klem fra meg

Kirsti sa...

Hi hi -du gikk og tok bilder av ting og tang. Ser du har greid å ta bilde av den sjeldne tangen Strikketøyus Liggeifjæra Over Drivvedus på bilde nr.4. Eller er det bare noe som ligner? Eventyrene forteller at denne tangsorten ble brukt som dyne av nissen og de underjordiske. Ett lag med myrull og Strikketøyus Liggeifjæra Over Drivvedus over der igjen, så kunne bare adventsnettene bli så kalde som de ville. Med ei slik dyne så holdt man varmen! Men hvem tror vel på eventyr? Jeg, foreksempel;-D