lørdag 5. desember 2009

Lussi finner nye spor……!

“Ut på tur aldri sur” er liksom mottoet til Lussi, og dagens store høydepunkt er utvilsomt turen til skogs som idag skulle vise seg å overgå de fleste turer som vi hittil har hatt.

054

Enkelte steder ute i naturen ser det nesten ut som om det er pyntet til julefest.

069

110

 

 

 

 

 

 

 

 

Jeg pleier ofte å kaste godbiter til Lussi når vi er ute og går, og hun synes det er umåtelig morsomt å snuse dem opp og få skryt når hun greier å finne dem, noe hun er blitt litt av en mester til.

093

Men i dag var det plutselig ikke like interesant. Hun forsvant stadig vekk og det virket som om hun var på sporet av noe som var langt mer spennende!

Ved en anledning så jeg hun stod og spiste på noe, men jeg skjønte ikke helt hva det var, ikke før hun med ett satte av gårde og gjorde bråstopp foran en hoggestabbe.

094

Om Lussi ble overrasket og ikke trodde sine egne øyne og snute, så ble jeg minst like forundret. For tro det eller ei, ned fra stabben hang det fordundre meg

SOSISSER!!!

Utrolig, men sant!

Og jeg ble så forfjamset av synet, at jeg ikke rakk å reagere før det som bare MÅTTE skje skjedde…….

089 091095

Ai, ai, ai…….! De fleste sosissene forvant på et blunk, før jeg i det hele tatt rakk å summe meg!

Hva gjør vi nå, tenkte jeg ??? Noen må jo eie disse pølsene og har kanskje tenkt å grille dem, og det er forbudt å stjele!

Jeg kikket meg naturligvis raskt omkring for å se om jeg så noen eller,…… rettere sagt for å se om noen hadde sett oss. Og jo da……, det kom en mann og en dame med en hund gående mot oss, og jeg stilte meg raskt opp foran stabben med pølserestene!

Lussi og hunden ble opptatt med å hilse på hverandre mens vi tobeinte snakket om hundene og det nydelige været. De lurte på om jeg fikk tatt noen fine bilder siden de la merke til fotoapparatet som hang rundt halsen på meg.

Javisst, bilder blir det, ……. av litt av hvert kunne jeg replisere. Heldigvis ble det ikke noe spørsmål om pølser! Og mens jeg stod og snakket med dem, fikk jeg med ett øye på noe et stykke bortenfor……..!!!

009

FLERE SOSISSER!

Ja, nesten en hel skog full av sosisser viste det seg å være når vi fikk undersøkt saken nærmere!

084042023

NOE SÅ MERKSNODIG!

Mett og fornøyd ruslet i alle fall Lussi hjem fra skogen i dag!

Og jeg, noe fortumlet……

005

Ha en fin lørdagskveld!

(Jeg holdt nesten på å si, med eller uten sosisser….. ! )

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hallo Marianne,jeg må si at naturen og alle overraskelsene der ute på Inderøya må være noe helt for seg selv,er det mulig at Nissen har flyttet basen sin sørover til Trøndelagen,jeg bare spør!!

Kirsti sa...

Oi. Jeg lurer på om det er det legendariske Pølsetreet dere har funnet! Som er julepyntet med sosisser. I tilfelle er det litt av en sensasjon -hvis dette kommer ut så vil Inderøy snart være oversvømmet av journalister som vil skrive om Pølsetreoppdagelsen og om den fantastiske sporhunden Lussi. Det kommer til å bli dårlig med pressedekning under Obamas besøk i Oslo... ...eller kanskje de rekker begge deler? ;) Det blir spenende å se om det dukker opp flere MYSTIFISTISKE saker i dagene som kommer!

Det lille røde huset sa...

Om det finnes nisser her i Inderøy? Det er sannelig ikke godt å vite......

Og Kirsti, du sier noe....! Får virkelig håpe at Pølsetreoppdagelsen ikke kommer til å overskygge Obamas besøk!!!
:))

Vidar sa...

Hei Marianne,får håpe at ingen observerte deg når du holdt på med å henge knakkpølser opp i trærne der ute,da hadde det nok blitt snakk i bygda om hu "rare" som flyr rund å hiver pølser opp i buskene:))

Det lille røde huset sa...

Tanken slo meg også Vidar :D Derfor holdt vi oss unna alfarvei så godt det lot seg gjøre, bortsett fra borte ved stabben hvor i gunnen det verste senariet fant sted. Stod og håpet de to menneskene ville forsvinne så fort som mulig, før pølsene ble oppdaget og jeg er redd jeg ville fått et aldri så lite forklaringsproblem!
Men alt for bloggingen Vidar! :)