onsdag 2. desember 2009

Sporløst forsvunnet……

Lussi og jeg skyndte oss alt vi kunne opp i skogen igjen i dag, spente på å se nærmere på den lille klessnora som vi fant igår…..., Lussi først og jeg etter! Men da vi kom til det stedet hvor den hang i går, kunne vi ikke finne den, enda jeg er helt sikker på at vi var på den samme plassen.

079

Noe forfjamset ble vi stående og spekulere, og gikk og lette og snuste litt rundt omkring. Jeg vet ikke om det bare var innbilning, men jeg syntes så tydelig jeg hørte både latter og knis et stykke lenger inne i skogen, og Lussi begynte å småklynke og ville absolutt at vi skulle gå videre…..

Beardiser er jo kjent for at de synes mye kan være skummelt, og for Lussi sin del gjelder det i aller høyeste grad SØPPELBILEN !!! som kommer hver eneste mandag, isbilen på lørdager, bensinstasjonen, nyttårsaften og barneskolen når det er friminutt, bare for å ha nevnt noe………. Nei, vi liker oss aller best inne i skogen vi, eller hjemme i sofaen vår, i det lille huset vårt, Lussi og jeg ;)

020

Vel ute av skogen fikk vi oss sannelig nok en overraskelse, for der lå det plutselig flere hauger med røde, flotte epler ute på et jorde like ved skogkanten! Og jeg kan sverge på at jeg ikke har sett dem der tidligere…….

Det kan nesten se ut som om noen har lagt dem ut der til rådyrene eller til andre sultne skapninger.

Lekre og fristende var de i alle fall!

024031022

Det skjer så mye rart for tiden, både ute i skogen og her hjemme, at jeg vet nesten ikke hva jeg skal tro. Saker og ting har blitt borte for meg i det siste, og jeg leter og leter og lurer på om jeg holder på å bli litt småglemsk :)

Ingen kommentarer: