tirsdag 1. desember 2009

Julekalender

Vi skriver 1. desember, dagen da man kan åpne den første luka i julekalenderen……..

035

I år har jeg ikke kjøpt noen julekalender, for jeg synes hver eneste dag ute i skogen er som å åpne en ny luke i en kalender. Særlig nå når været skifter sånn og forandrer naturen fra dag til dag, og i løpet av natta har det falt litt snø som lyser opp den aller mørkeste årstiden.

Lussi og jeg synes det tusler og tasler over alt inne i skogen for tiden, og i dag da vi gikk litt utenfor stien fordi vi syntes vi hørte noe, fikk vi oss litt av en overraskelse!

015

Ei klessnor med ei lita blondebukse og et par strømper på ……. midt ute i skogen!

007

033 007 031

Vi gikk oss så og si rett på klessnora og holdt nesten på å snuble i den, for den hang så lavt at det var vanskelig å få øye på den! Og sokkene var så små at de godt kunne ha passet til Lussi.

Så nå lurer vi fælt på hvem som kan ha hengt opp dette !!! Noe så merkelig……..?

031

Ha en fin adventstid, med eller uten kalender :)

2 kommentarer:

Kirsti sa...

Først mystifistisk vedstabel -og så klær som henger til lufting. Da begynner det rett og slett å bli mystiflikasjonistisk, synes jeg. Kanskje det er en skog stappfull av en nisse eller to?!? Som lufter klærne til julejobbinga? Og som driver med gulvvask og gjør seg klar til å bære ved?!?

Bloggen din er så bra at jeg har vært målløs lenge. Men jeg er innom -til min store glede:-) Ha fin adventstid!

Det lille røde huset sa...

Sannelig ikke godt å vite hva som foregår der ute i skogen for tiden.... Mystifikasjonistisk er det unektelig!
Koselig at du fortsatt henger med her inne :), til tross for lite blogging i løpet av høsten